joi, 31 martie 2011

Mici intamplari semnificative

Seria coincidentelor continua. Cum merg undeva in legatura cu cartea, cum apar tot felul de intamplari nu neaparat ciudate, insa in mod cert semnificative.
Acum circa o luna, m-am intalnit in mall cu Eugen Jurca. El este cel care ne-a cununat religios pe mine si pe Liliana. Tot el a botezat-o pe Maria. Acum nu mai este preot, a terminat facultatea de psihologie si tine cursuri la niste universitati in vestul tarii. Pentru ca este si autor de carti cu tematica teologica, l-am intrebat daca nu are intrari pe la anumite librarii. A pus imediat mana pe telefon si a sunat o doamna pe nume Florica.
Dumneaei tine o librarie centrala, de unde mergeam si eu, intr-o vreme, sa cumpar carte. A vorbit Eugen cu Florica, i-a povestit despre mine si cartea mea de povesti, la care dumneaei a zis ca ma asteapta. Din pacate, am ajuns abia dupa vreo luna sa ma intalnesc cu ea. Am intrat in birou, i-am dat cartea sa o studieze si intre timp m-am uitat prin camera. Undeva, nu tocmai la vedere, am observat o fotografie tip ilustrata, cu un om al bisericii. Imbracat in straie (nu haine, asa zic ei) preotesti combinate cu motive populare (cel putin asa am avut eu impresia), personajul mi s-a parut cunoscut. Am intrebat cine e si doamna Florica mi-a spus: Arsenie Boca.

Oh, mi-am spus, ia te uita peste cine dau eu aici! Arsenie Boca, un sfant facator de minuni pe care securitatea lui Ceausescu l-a tinut in arest si l-a torturat - unde credeti? La Sinaia. De fapt la Sinaia a si murit, dupa ce a fost multa vreme staret al Manastirii Prislop. Amanunte despre Arsenie Boca se gasesc aici: http://www.arsenieboca.ro/
Dar cel mai interesant este ca acolo, la Manastirea Prislop, a vietuit (asa spun ei, nu "a trait" ) timp de aproape sapte ani, mama. O vedeti in poza, cu ochelari si flori, chiar la Prislop.


2 comentarii:

  1. Cand stateam de vorba despre mama ta,ai amintit si de manastire,dar nu m-am gandit ca s-a retras acolo si ca acolo a si murit(?).
    Nu am avut ocazia sa o vizitez;si cand te gandesti ca am stat cinci ani atat de aproape de acele meleaguri...
    Frumoase locuri(am vazut imagini pe net),mai frumoase si pline de har,daca acolo a fost
    staret si parintele Arsenie Boca.

    Acum mi-am propus,ca la prima iesire in vara asta,sa merg acolo.
    A ta mama, acolo,a gasit linistea sufleteasca de care banui ca avea nevoie.
    Cineva povestea,ca i-a spus parintelui ca va reveni pe acele meleaguri cat mai curand;
    deosebit a venit raspunsul:"nu e nevoie sa veniti zilnic aici,trimiteti-i si pe altii la
    mine".
    Asta,ai facut tu acum fara sa-ti dai seama.
    Coincidente sau nu...se intampla fara voia noastra.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, mama nu a murit acolo. Nu mai statea acolo de multi ani. A murit aici, la Timisoara.

    RăspundețiȘtergere

După mine!