marți, 19 iulie 2011

Eliot Ness la Marginea

Intre Radauti si Sucevita, mergand catre Vama, treci prin localitatea Marginea. Asta e una dintre putinele localitati pe care le cunosc eu si care au un brand. Brandul lor este ceramica de Marginea, dupa cum se poate vedea in poza:

Nu am avut rabdare sa ma interesez de amanunte, nu stiu de ce e asa grozava ceramica respectiva, dar m-am oprit la centrul lor de productie si vanzare, unde sunt vreo cinci ateliere si tot atatea magazine. 


Am luat pentru Maria niste farfurioare, o bardaca, un clopot si alte minuni, pe care ea o sa le picteze - poate chiar mai frumos decat olarii din Marginea. Apoi am dat o fuga pana la caminul cultural, pe care il observasem la venire. El poarta numele unui tip care o fi fost important prin zona, dar pe care nu il stie nici Google:
In sfarsit, am luat-o catre Sucevita, de unde mai sunt vreo 30 de kilometri pana la Moldovita - locul unde salasluieste cotoroanta duhovniceasca. La iesirea din Marginea, alta surpriza. Priviti:
Cand am vazut si minunatia asta, m-am gandit ca Sfirnaciuc poate a fost vreun Eliot Ness local, care a starpit toti borfasii, talharii si gainarii. O sa aflu eu odata si odata!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!