sâmbătă, 30 iulie 2011

Promovarea imbecila

Una dintre cele mai imbecile campanii de promovare din cate mi-a fost dat sa vad in ultimii ani este cea lansata de lantul Dedeman. Mai pe scurt, indivizii au umplut tara cu panouri uriase, pe care au scris lucruri absolut cretine.

Intai au venit cu texte de genul: "Tu stergi praful zilnic, el doar de ziua ta? Schimba macar mobila!" Acest "macar" te duce cu gandul ca mai potrivit ar fi sa schimbi sotul, dar, in fine, te poti multumi macar cu o mobila noua de la Dedeman. Logica elementara te face sa te intrebi: ce rezolvi daca schimbi mobila? O sa se apuce sotul tau sa stearga praful zilnic din cauza asta? Vrei cumva sa inversati rolurile si sa stergi tu praful doar de ziua lui? Aberatii.

In faza a doua, au trecut la idiotenii inca si mai mari: "Ia-ti ciocanul rotopercutor si ii raman si ei bani pentru lumanari parfumate". Ce vrea sa zica asta? Nici mai mult, nici mai putin decat ca tu ai un buget pe care cei de la Dedeman il cunosc de undeva. Sa ma explic: presupunem ca un ciocan din ala costa 200 de lei, iar lumanarile 10 lei. Asadar, cei de la Dedeman stiu exact ca tu dispui de 210 lei si, dupa ce-ti iei ciocanul, iti raman bani si pentru lumanari. Bun, dar eu am in buzunat 1000 de lei. Iau ciocanul si ii raman si ei pentru o pereche de pantofi. Sau am de cheltuit 15000 de euro, iau un ciocan ca sa rotopercutez in capetele alora de la Dedeman si imi raman bani si pentru o masinuta de oras. Asadar, o imbecilitate mai mare decat aia cu lumanarile chiar ca nu pot sa-mi imaginez. Ce vor astia sa scoata in evidenta, ca au un ciocan ieftin? Pai atunci ar fi trebuit sa zica asa: "ia-ti ciocanul la pretul a 100 de lumanari parfumate".
Dar culmea culmilor e atinsa de panoul cu textul "Orice ai avea in plan, vino la Dedeman". Adica, poate eu am in plan sa merg la restaurant, ori sa culeg mere din marul din curte. Numaidecat, cand o sa imi vina astfel de idei, o sa dau fuga la Dedeman. O sa casc nitel gura, apoi o sa ma duc la restaurant sau o sa ma sui in mar. De cate ori trec pe langa un asemenea panou, ma gandesc ca daca vreodata voi vrea sa pun o bomba intr-un supermarket, o sa tin seama de indemnul lor.
Dar deja stiu ca gresesc. Nu logica e scopul campaniilor de promovare, ci cresterea vanzarilor. Iar asta se realizeaza prin texte care trebuie sa fie de neuitat, care patrund in mintea omului si nu mai ies de-acolo. Si ce ramane mai iute in capul omului? Ceea ce e frumos si/sau inteligent? As! Ceea ce e idiot, ceea ce te enerveaza. Asa ca astia cu campaniile fac promovare cu texte si imagini cat mai tampite si mai iritante. Iar baietii din bransa, daca le spui "vai ce ma enerveaza clipul cutare", zambesc superior si iti explica scolareste ca acolo e ceva mult mai subtil, ca nu ai inteles tu, ca tocmai ala e scopul, sa te enerveze, ca sa tii minte clipul si, implicit, produsul, apoi sa-l cumperi etc. Nu ar investi nimeni in niste campanii bazate pe inteligenta din aia adevarata, nu perversa ca la Dedeman, pe bucurie, pe frumusete, pe bunatate. Mi-e sila.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!