miercuri, 7 septembrie 2011

Calcaiul in televizor

Mi se intampla cateodata sa ma uit la televizor, pe un post local, exact cand vine oficialul sa ne explice cum stau lucrurile. Cand spun post local, nu inseamna neaparat unul din Timisoara. Nu, ultima data s-a intamplat la Giurgiu, cand eram in vizita la amicul meu Velicu. Iar cand spun oficialul, ala poate fi oricare din administratie: primar, vice, director de birou, presedinte de comisie etc. De obicei, oficialul isi structureaza interventia in doua parti Prima este dedicata laudei de sine, in care ne arata cat de multe si cat de bune a facut el pentru oras, cu toate ca tot felul de forte malefice s-au opus. A doua este destinata explicatiilor complexe date nerealizarilor. Aici, se vorbeste mereu despre fel de fel de lucruri intamplate la nivelul guvernului si a ministerelor, ni se explica foarte amanuntit, intr-un limbaj tehnic, cum au circulat banii pe cai interzise, cum s-au impotmolit hotarari ale consiliului prin hatisurile din prefectura si multe multe altele. Atat de enervant devine totul, incat mie imi vine sa bag un calcai in televizor, cu viteza cu care zboara mingea din racheta lui Nadal.

Pentru mine si pentru toti romanii ar trebui sa fie mult mai simplu. Eu, daca as fi in studio cu un oficial din astia, i-as spune cam asa: "Oficialule, pe mine nu ma intereseaza explicatiile tale. Eu stiu ca te-am ales pe baza unor promisiuni pe care nu le respecti. OK, trec peste asta, pentru ca toti sunteti niste secaturi mincinoase. Insa administratia din care faci parte functioneaza pe baza unor legi. Tu si ceilalti ca tine, incalcati aceste legi. Pentru ca tu trebuie sa-mi asiguri mie cele trebuincioase, cheltuind pentru asta banii pe care eu ti-i dau sub forma de impozite si taxe. Tu, insa, nu faci asta: strazile nu sunt asfaltate, parcurile sunt neingrijite, conductele sunt sparte, platesc caldura mai multa decat consum, ca sa-ti acopar pierderile si iti pot da multe alte exemple. Asadar, repet, tu incalci legile. Dar nimeni nu te sanctioneaza pentru asta. Pe mine, tu ma arzi la buzunar daca nu-ti platesc taxele la timp. Imi dai amenda, imi iei penalitati de intarziere. Si degeaba vin eu sa-ti explic ca am avut o problema, ca nu am platit din motive obiective, tie ti se rupe de asta. Insa eu trebuie sa te ascult pe tine si sa te inteleg ca nu-ti faci treaba, pentru asta invocand motive poate, uneori, la fel de obiective. De ce sunt eu dator sa te suport? Pentru ce motiv eu trebuie sa iti ascult explicatiile iar tu sa te stergi la fund cu explicatiile mele? Nu mai sunt dispus sa tolerez ce faci tu. Ai obligatia sa-mi dai strazi asfaltate, sa-mi furnizezi caldura fara pierderi, sa-mi asiguri siguranta pe strada si multe altele. Obligatia aste o ai prin lege si o mai ai si pentru faptul ca, dincolo de legi, ti-am dat bani din buzunarul meu ca sa faci lucrurile astea. Dar tu nu faci nimic, apoi vii la televizor si-mi impui capul cu motivele pentru care nu faci. Dar du-te bai oficialule, pleaca naibii unde sa nu te mai vad niciodata, lasa-ne sa alegem pe altcineva care face"
Asa i-as spune eu, de exemplu, primarului. Si daca multa lume i-ar spune asa, daca din cauza asta secatura respectiva ar pleca din primarie si ar veni altul, daca ciclul asta s-ar repeta de cateva ori, atunci eu zic ca pana la urma am avea primari care fac ce trebuie, macar de frica.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!