joi, 1 septembrie 2011

Primari pe viata

Vin alegerile locale. Primaria a inceput deja sa faca lucruri pe care nu le-a mai facut de acum patru ani. Pe strada unde locuiesc, pentru prima data vad un marcaj: banda intrerupta. Mai incolo, la fosta Piata de Fan, se lucreaza intens. Peste tot, in toata tara, Ciuhandu si omologii lui, arata cat sunt de vrednici. Din patru in patru ani ne arata asta si noi toti suntem foarte impresionati. Eu, cel putin, sunt atat de impresionat, incat mi se face greata. Asa ca nu ma mai duc la vot. Sigur, o sa-mi spuna sociologii, analistii si ceilalti destepti, daca nu merg la vot atunci iarasi iese Ciuhandu. La care eu le raspund: si daca ma duc eu la vot, iese tot Ciuhandu.

Reperul Timisoarei
Pacaleala asta cu "du-te la urne, fiecare vot conteaza" nu tine, pentru simplul motiv ca numai in momente exceptionale ale istoriei oamenii sunt dispusi sa actioneze "toti ca unul". Asa ca eu stiu exact ca votul meu nu conteaza. Conteaza votul pensionarilor, asta este realitatea. Ei se duc la vot. Ei au cerinte putine, ii momesti cu un bilet gratuit de tramvai. La Constanta cine il voteaza pe mascariciul Mazare? Pensionarii, pentru ca primesc de la el pachete cu alimente. Simplu si eficient. Asadar, nu ma duc la vot, pentru ca stiu de pe-acum ca va iesi din nou Ciuhandu, cu votul pensionarilor care circula gratis cu tramvaiul. 
In tara, prin sate si catune, lucrurile stau putin altfel. Acolo, multi nu numai ca nu stiu CE voteaza, nu stiu nici macar CA voteaza. Ei cred ca se duc sa indeplineasca o formalitate, ceva de genul "din 4 in 4 ani vin unii si ne aduc ulei si galeti, dupa care noi trebuie sa mergem sa punem o stampila intr-un loc unde scrie ce ne spun aia". Asa ca nici nu mai vreau sa aud de responsabilitatea votului, de interesul comun, de sisteme electorale si alte minuni. 
Cat despre importanta pe care ar putea-o avea, la Timisoara, o alta viziune asupra orasului, asupra cheltuirii banului public, asta chiar ma face sa ma enervez. Nu, nu ma duc la vot, sa ramana Ciuhandu, cu Orza al lui viceprimar, inca zece mandate, pana o sa fie atat de batran incat o sa-si uite semnatura.
Fiecare oras are primarul pe care il merita.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!