joi, 17 noiembrie 2011

Suzana - telenovela continuă

Am scris acum câteva zile despre Suzana din Popteleac, fosta mea „bonă” din anii 60. http://totusipovestile.blogspot.com/2011/11/cand-eram-mic.html
Ei bine, azi m-a sunat domnișoara secretara de la Gârbou. Mai bine zis, mi-a dat bip. Eram în mașină, am sunat automat înapoi și am stat cu ea de vorbă. Ce credeți că mi-a spus? În primul rând că până ieri a uitat să se intereseze de problema mea. În al doilea, că nu a apucat să întrebe prin sat, însă azi dimineață și-a amintit și a întrebat-o pe mama ei. Iar mama ei, culmea culmilor, o cunoștea pe Suzana. O cunoștea chiar bine, pentru că povestea ei o impresionase. Încă nu știu toate amănuntele, dar am aflat că multă vreme după ce plecase de la Sinaia și revenise la părinți, în Popteleac, Suzana era auzită fredonând o melodie in care se repetau niște versuri: „cei trei brazi de la Sinaia”. Se pare că ea a fost tare nefericită că nu s-a putut întoarce acolo, ca să aibă grijă de mine. Au trecut anii și Suzana s-a măritat cu un mureșean. S-au stabilit la..... Timișoara și au doi copii. Pe unul dintre ei îl cheamă ..... Raul.
Nu, nu e vorba de vreo telenovelă. Totul e real. Secretara de la Gârbou o să afle în câteva zilele telefonul Suzanei, de la sora ei mai mare, care a rămas undeva în Sălaj. Am rugat-o să nu-i spună că e vorba de mine. Până la urmă, a rămas să-i spună doar că o caută cineva din Sinaia. Domnișoara secretara era emoționată ca la școală, îi tremură vocea. Probabil se simțea ca la „Surprize...Surprize...” și îi creștea inima la gândul că a ajutat la așa o reîntâlnire.
Adevărul e că și eu sunt emoționat. Suzana are acum 64 de ani, știu asta de la domnișoara secretară, care s-a uitat prin registre și a găsit data nașterii în 1947. Așadar, când eu aveam cinci ani, Suzana avea 18. Era, prin urmare, mai tânără decât credeam eu. Acum cine știe cum arată, pe atunci însă, o vedeam că pe o zână din povești. Abia aștept să mă întâlnesc cu ea...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!