luni, 28 noiembrie 2011

Un drum in Moldova

Drumul de la Racoasa pana la Ojdula este unul plin de intamplari interesante si surprize. Traseul optim pare a fi Racoasa - Vizantea - Vidra - Valea Sarii - Lepsa - Ojdula. Din pacate, ce castigi ca distanta, pierzi ca timp, intrucat drumul este din loc in loc nereparat. Oricum, se lucreaza.

Prima surpriza, una macabra, a aparut la iesirea din Livezile. O vulpe intinsa pe asfalt, dupa ce fugise cu niste sarme de capcana in care se incurcase.

I-am facut cateva poze, apoi m-am gandit indelung la starea de inapoiere in care traiesc oamenii aia. Exact ca pe vremea lui Stefan, ei pun capcane in care se prind si se chinuie animalele salbatice. Daca-i intrebi, iti spun: "eheheeeeei, daca ai sti matale ce stricaciuni face o vulpe de aiasta..." Dar nu-i duce mintea ca problema s-ar putea rezolva si altfel, mai precis prin protejarea orataniilor. E ca si cum eu as vedea ca vin unii sa fure le la mine de acasa si, in loc sa-mi pun un sistem de securitate, m-as apuca sa le crap capatanile. Asta inca mai e Moldova profunda, din pacate.
Pe la Vidra, m-am intalnit cu BRD-ul. Da, acolo, in rinichii pustietatilor moldave, BRD si-a facut un sediu. Unul mic, cu un bancomat si un birou in care intra doua-trei persoane.
M-am intrebat care sa fie motivul pentru care o banca puternica se duce in localitatea Vidra din judetul Vrancea si nu am gasit decat o singura explicatie: lacomia. Pentru ca sunt absolut convins ca acel sediu a fost construit in anii in care se luau credite cu buletinul, bancile castigau sume enorme din banii populatiei si atunci se extindeau pretutindeni, ca sa ia si ultimul banut de la ultimul taran analfabet.
Mai incolo, spre Lepsa, am aflat ca se vinde Cascada Putnei. Wow, mi-am zis, asta inca nu am intalnit, o cascada scoasa la vanzare. Apoi m-am lamurit. Uite:

Apoi, cand credeam ca mare lucru nu mai am de vazut in materie de ciudatenii, am dat peste o fantana zidita sau intemeiata, ma rog, nu stiu exact cum spun ei pe-acolo, de doi focsaneni si un tip din Coza. Textul, in versuri, este absolut fantastic.
Poate ca acolo, in Moldova, aceste versuri au o alta semnificatie decat cea pe care le-am dat-o eu. In orice caz, pentru mine situatia se prezinta astfel: oamenii aia au  baut pana si-au paradit ficatul, deci acum nu mai pot sa bea vin. Daca se apuca sa bea apa, ii doare inima (asta e frumos de tot). Asa ca se roaga la Dumnezeu sa-i ajute sa reziste. Si ca sa-l imbuneze, au construit o fantana.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!