miercuri, 7 martie 2012

Ausländer

De cateva zile am devenit Ausländer. Adica strain. Alien. Am fost ieri la primarie sa ne inregistram ca rezidenti. Peste tot, cuvinte compuse cu Ausländer, de genul Ausländerstelle. Prin sala, pe scaune, la cozi, tot felul de negri, amerindieni, coreeni, ma gandeam ca poate oricand sa apara si un extraterestru. Am luat numar de ordine si am ajuns la un birou, in fata unui domn cu un ecuson pe care scria Herr Rohr. Mi mi s-a parut ca suna ca h - error. Dar tipul a fost un mare meserias. Intai a turuit o fraza de vreo doua minute in germana, apoi a dat-o pe engleza. Ne-a zis sa luam loc pentru ca inregistrarea aia e "a long job".

Acel long job a durat cam cinci minute si a constat din introducerea in calculator a datelor noastre. Suplimentar fata de ce scria prin acte, a mai intrebat in ce zi am sosit in Germania si daca Maria este fata noastra, adica a mea si a Lilianei, facuta de noi doi impreuna etc. I-am spus ca da si am ras. A ras si el si a comentat: "Modern times, you know..." Presupun ca a intalnit fel de fel de familii in cariera lui de functionar la primarie, asa ca nu l-ar fi mirat daca am fi declarat cine stie ce ciudatenie. As fi putut fi, in fond, un travestit, iar Liliana putea fi matusa-mea. Se pare ca pe-aici deja totul este posibil in materie de familie.
Apoi am plecat la Finante. Acolo, numai oameni cu figuri fara expresie, care nici macar nu schitau un zambet. Doamne, multumesc ca nu m-ai facut contopist pe la finante. 
La sfarsit de tot, am mers la Cafeneaua Balzac. Ceva de gen Starbucks, cu o cafea excelenta. In sfarsit am baut o cafea excelenta, acasa nu am ibric (Kessel), fierb apa intr-o craticioara, nu pot amesteca cu viteza, iese ca naiba - mai pe scurt, am o problema cu cafeaua.
Peste tot m-am simtit Ausländer. Oh, nu pentru ca mi-ar fi aratat careva lucrul asta, dar asa sunt eu, daca imi intra ceva in cap, iese greu de tot de-acolo. Sunt Ausländer si asta o sa fiu cat o fi sa raman pe-aici.
Numai Richi nu e Ausländer. Cateii nu au tari si bariere de limba. Ei sunt acasa oriunde.


Un comentariu:

  1. Auslender... E un cuvant la fel de greu precum cel din limba noastra- venetic. Aceasta era eticheta pe care localnicii din Maramuresul copilariei mele o aplicau celor care nu erau de prin partea locului. Si venetic ramaneai, pana la sfarsit.

    RăspundețiȘtergere

După mine!