vineri, 16 martie 2012

Locuri de veci

Am facut un tur de orasel aici, in Bad Nenndorf. Nu stiu cum am reusit, dar primul loc important unde am ajuns a fost cimitirul. Am intrat printr-o spartura in gardul viu, asa ca n-am vazut ca este interzis accesul cu caini. Nu stiu ce parere a avut Richi, dar diversele babe care mai trebaluiau pe-acolo au fost oripilate.

Cimitirul mi s-a aratat ca un model pentru ce inseamna stilul german. Nu ma refer la asezarea mormintelor, la alinierea lor, la cine stie ce reguli care s-ar respecta acolo. Ceea ce mi-a atras atentia a fost imensitatea terenului, pe care gasesti din loc in loc palcuri de monumente funerare. M-am gandit imediat ca locuitorii din Bad Nenndorf nu vor avea probleme 200 de ani de aici inainte cu locurile de veci. Apoi mi-am adus aminte de cimitirul din Sinaia, de problemele cu extinderea lui, de alunecarile de teren si am vazut, intr-o strafulgerare, prapastia care ne desparte pe noi, romanii, de nemti. Bad Nenndorf e un orasel mai mic decat Sinaia, are niste ape sulfuroase unde vin oamenii sa se trateze, exact ca la hotelul Paltinis, mai are un parc si cam atat. Si totusi, ce diferenta...Dar in fine, ajunge, nu vreau sa mai fac paralele. Uite poze:




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!