duminică, 4 martie 2012

Mituri cu germani

Nu am decat doua zile de Hanovra si deja incep sa se spulbere incetisor miturile despre hiper-corectitudinea germana. La intrarea dinspre Cehia, am vazut limpede panoul pe care sunt indicate vitezele maxime pentru autovehicule, in functie de tipul drumurilor. Pentru autostrada, scria clar 130km/h. Eu, ca romanul, apasam pana pe la 150 si ma uitam cum trec pe langa mine masini cu numar de Germania, care aveau cel putin 200 la ora. 

Azi, mergand prin satele din jurul Hanovrei, am intalnit si alte situatii de natura a imi schimba ideile preconcepute cu privire la nemtii care nu ies din litera legii nici sa-i pici cu ceara. Intai am trecut pe langa un sofer care oprise acolo unde il apucase nevoia de a-si goli vezica si care iriga fara inhibitii campia teutona. Din loc in loc, am intalnit masini parcate direct pe carosabil, in asa fel incat unul dintre sensurile de mers era complet blocat. Am vazut si un motociclist, pe care am incercat fara succes sa-l fotografiez, care venea in opturi, de parca ar fi fost la circ.
Toate astea m-au facut sa revin rapid cu picioarele pe pamant: si aici sunt tot oameni si indiferent cate milenii de civilizatie ar avea un popor, instinctele oamenilor sunt mai puternice decat orice fel de constrangere. Mi-am amintit apoi cat de naiv eram in adolescenta si cum imi inchipuiam eu ca in "lumea libera" oamenii traiesc precum in sanul lui Avraam. Credeam, spre exemplu, ca pe sub toate trotuarele vest - europene trec conducte cu apa calda, care iarna fac sa se topeasca orice zapada, asa incat nimeni nu aluneca, nimeni nu cade si nimeni nu isi rupe vreun picior - nu-i asa ca e amuzant bine de tot?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!