miercuri, 21 martie 2012

Permisul de sedere

Tot luni, am mers la primarie pentru permisul de sedere in Germania. Regula aici pentru auslanderi este urmatoarea: poti sta trei luni linistit, dupa care devii expulzabil. Tot felul de romance care ingrijesc batrani, spre exemplu, fac tandem si lucreaza trei cu trei luni la o cate o familie de batrani. Stau trei luni acasa, trei in Germania si le convine. Daca te-au prins cu inselatoria, nu mai pupi Germania, asa ca n-ai incotro si trebuie sa te comporti corect, chiar daca esti, din fire, un tip incorect. Daca-ti iei permisul, nu mai ai treaba cu nimeni.

Cum ziceam, ne-am dus la primarie, pe la 9 dimineata. Toti erau in greva, lucru anuntat cu cateva zile inainte. Dar noi uitaseram si asta a fost spre binele nostru. Intr-o zi normala, sunt cozi la primarie de cate 25 de metri. Ti se uraste pana iti vine randul. Intr-o zi de greva, nu gasesti pe-acolo decat 5-6 persoane, care se fataie prin fata ghiseelor pe care scrie "Geschlossen" si indaratul carora stau niste tipi incruntati. Chestia e ca stilul asta de greva mi se pare foarte simpatic. De fapt, toata lumea lucreaza, numai ca intr-un ritm mult incetinit. Daca te duci, te intampina un individ care te intreaba care ti-e problema, apoi iti zice lucruri de genul:"ah, in cazul tau s-au putea face o exceptie - daca mergi la ghiseul 5, e posibil sa se rezolve". Asa ca ne-am dus la acel ghiseu, am luat un numar si cam dupa vreo 15 minute am vazut numarul afisat pe un display, impreuna cu numarul camerei la care suntem asteptati. Super. Am mers la etajul al doilea, unde la camera respectiva am gasit o domnisoara durdulie si blonda, care ne-a rezolvat hartiile in circa 10 minute. Sincer sa fiu, nu-mi venea sa cred, dar deh, aici e Germania - incep sa inteleg, incet-incet, ce inseamna asta.
La etajul unu, in primarie, se trece printr-o usa pe care scrie Hola si Salut, ceea ce ma face sa cred ca nu sunt putin romanii care au treaba cu Hannover sau ca, de fapt, e vorba de francezi. N-am apucat sa fac cercetari, dar o poza tot am facut:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!