sâmbătă, 12 mai 2012

Un regim de viață din secolul XVII


Regime de vivre
Mă trezesc pe la unşpe, iar la două mănânc.
Pe la şapte sunt beat şi, gândind eu adânc,
Cer o femeie şi, ca să nu iau vreo boală,
Mă las mângâiat pân' ce-i termin în poală.
Ne sfădim apoi straşnic şi-adorm iar buştean
Dar târfa prin pungă îmi umblă viclean.
Furiş pleac-apoi ticăloasa muiere
Şi văduv mă lasă de bani şi plăcere.
Când iar mă trezesc, nervos şi beat criţă,
Stârnesc tărăboi c-am scăpat cea mândriţă.
Răcnesc, fac urât şi m-apucă pârţag
Şi-n lipsa femeii sar pe paj să i-o trag.
Mahmur, dimineaţa, la toţi mă răstesc
Şi-n pat, pân' la unşpe, tot casc şi bolesc.
                                 John Wilmot – Conte de Rochester 

Nota mea: John Wilmot, aplicând acest regim de viață, a reușit să trăiască până la vârsta de 33 de ani (cât Iisus Cristos, care a avut, după cum este știut, cu totul alt regim).     


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!