joi, 21 iunie 2012

Fuck you anyway!

De indata ce m-am apucat sa scriu cate ceva despre Ponta, Nastase si ceilalti, au aparut, cum era si firesc, reactii din partea unor persoane mai mult sau mai putin cunoscute sau apropiate. Pozitionarea unora dintre aceste persoane este una care mie mi se pare nu numai absurda, dar si periculoasa pentru o evolutie democratica a Romaniei. E vorba despre cei care, citind ce scriu eu despre Nastase, vin si-mi spun ceva de tipul: "Ai dreptate? Fuck you! N-ai dreptate? Fuck you!" Asta, daca am trai in vremea lui Stalin, ar insemna condamnarea mea la moarte: "Nu conteaza ca ai sau nu dreptate, tu trebuie sa dispari, nu mai suportam sa te auzim sau vedem, trebuie sa dispari cu dreptatea sau nedreptatea ta cu tot" 

In afara de faptul ca o asemenea optica este coborata direct din panoplia totalitarismului, ea ma ajuta sa inteleg mai bine de ce Romania este in continuare o tara pe care Europa o priveste cu suspiciune. Pur si simplu, multi dintre romani doresc sa traiasca in continuare ca intr-un fel de joaca de-a viata, in care unii ajung primari, altii ministri, se apuca de furat, sunt injurati, apoi trec anii, nu se intampla nimic, vin altii, fura si aia, nimeni nu pateste niciodata nimic, noi imbatranim si nu ne mai pasa de cat au furat aia, ne vedem de bolile noastre si zicem "lasa, ca sunt ai nostri, buni sau rai, nu conteaza, sunt ai nostri". Iar daca vine careva si spune "stati fratilor, ca asa nu mai merge, aia care au furat trebuie sa intre la zdup", vai de zilele lui, imediat apar romanii aia care nu vor sa iesim din gaura si mi ti-l fac zdrente rapid. In fata acelor oameni nu exista argumente. Lucrurile se desfasoara exact ca in povestea cu profesorul Cublesan de la Baicoi, despre care am scris aici.
Daca o sa ajungem sa fim cu adevarat receptivi la argumente, sa rationam, sa acceptam si ideile altora atunci cand constatam ca sunt mai corecte decat ale noastre etc, vom reusi, poate, sa devenim europeni. Cata vreme, insa, vom ramane la nivelul lui "ma doare la basca de dreptatea ta", nu o sa se schimbe nimic.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!