luni, 9 iulie 2012

Viziunea din elicopter

Discutam deunazi cu cineva care se mira ca sunt atat de multi oameni gata sa accepte ca fiind OK ceea ce se intampla in tara - e vorba de felul in care USL a luat puterea, de modul in care trece peste Constitutie etc. Explicatia mea a fost simpla: acesti oameni nu au "viziunea din elicopter", s-au oprit la niste fapte punctuale, peste care nu pot trece orice-ar fi. Au un tap ispasitor creat de presa si politrucii din partide, totul e simplu. Dar apoi, dupa un timp, m-am intrebat ce as fi facut eu daca as fi fost unul dintre bugetari si mi s-ar fi taiat din salariu. Oare as mai avea acum viziune holistica, sau as scrasni din dinti si as zice ca Basescu e de vina si trebuie sa moara in chinuri? Poate ca in situatia aia as fi fost si eu orbit, ca atatia romani gata sa lase pe planul al doilea chestiuni abstracte precum independenta justitiei. N-am de unde sa stiu. Cu toate ca inclin sa zic "eu as fi inteles cum stau lucrurile, m-as fi ridicat peste propaganda de la televiziuni etc", recunosc cinstit ca nu stiu daca lucrurile ar fi stat chiar asa. Prin urmare, nu ma reped sa-i condamn pe cei care se bucura acum de rasturnarea de la Bucuresti. Ma pregatesc, insa, de o decizie majora: o sa renunt complet la orice preocupare mentala care poate avea o legatura cu politica. Pur si simplu voi inchide toate canalele catre aceasta lume mizerabila, in care colcaie varanii intunecati si prietenii lor, nu voi mai citi presa, nu voi mai purta cu nimeni discutii pe teme de guvern, parlament etc. In fond, toate au si un final. Asadar, o sa ma mai consum putin pana la referendum (orice oprire necesita un timp) si apoi, indiferent de rezultat, o sa ma retrag. 


5 comentarii:

  1. Pai o sa te retragi, daca nu constati cumva ca isi recapata basanaul functia, caz in care mai ai ceva timp de facut educatie politica unidirectionala, gen Monica Macovei. In aceasta viziune apar urmatoarele elemente: puci, acte neconstitutionale, plagiat, lovitura de stat, Basel steaua justitiei. Dispar celalate elemente: flota, armament, numiri CCR, numiri BEC, reduceri salariale, Cuprumin, legi pe raspundere, voturi numarate aiurea. Pentru ca si viziunea asta din elicopter are un minus: nu vezi decit privelistea din partea in care stai. Dar, recunosc, e un minus minimal.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ideea e ca daca m-am retras, nu mai am de-a face cu replici de tipul asta, nu mai trebuie sa ma straduiesc sa raspund la lucruri de tipul asta etc (denumirea generica ar fi shit). Pot sa stau linistit sa citesc Cehov, ori sa pun flori in gradina.

    RăspundețiȘtergere
  3. De ce "shit" domnule? E opinia mea lipsita de substanta? E absurda? E ea lipsita de adevar? Pe criteriul incadrarii oricarei opinii contrare la "shit" nu te poti inscrie decit in categoria ginditorilor politici care isi exprima unghiul de vedere dupa care trec la ignorarea interlocutorului. Brevet de inferenta demn de un vajnic cetatean al comunei Vintileasca, nu de un intelectual teuton. S-avem pardon!

    RăspundețiȘtergere
  4. E shit pentru ca politica nu furnizeaza decat shit. Asadar cine cade in capcana de a analiza daca opiniile politice ale celuilalt sunt absurde, lipsite de substanta etc, nu face decat sa se ingroape in shit. Atunci vine retragerea in mod natural, cand constati identitatea intre politica si shit.

    RăspundețiȘtergere
  5. hihihi
    eram cu mult mai tanara decat tine atunci cand am luat aceasta inteleapta hotarare...
    dar nu cred ca te vei putea abtine
    iubesti prea mult politica pentru a fi in stare sa o parasesti definitiv...
    hihihi

    RăspundețiȘtergere

După mine!