sâmbătă, 13 octombrie 2012

Detroit

In anii '20, datorita inovatiilor lui Henry Ford, in Detroit, unde erau fabricile constructorului de masini, a inceput productia in masa, ceea ce a facut ca automobilele sa  se ieftineasca semnificativ. Pe  cale de consecinta, vanzarile au crescut spectaculos. Detroit a inceput sa prospere.In anii '50, cu aproximativ doua milioane de rezidenti, el devenise al treilea oras ca marime din SUA.
Numarul mare de angajati si veniturile importante pe care le realiza orasul au facut ca el sa se dezvolte foarte puternic si din punct de vedere arhitectural. Au fost construite blocuri impresionante, centre culturale, cladiri de birouri, scoli etc

In anii '70, industria americana de automobile a intrat in recesiune, care a continuat si in anii '80. Detroit, care nu se baza decat pe industria de automobile, a intrat in declin. Daca in anii de glorie, Chrysler, Ford si General Motors produceau 90% din totalul masinilor vandute in SUA in 2005, cifra scazuse pana la 40%, in urma patrunderii pe pietele americane a producatorilor de masini din afara continentului. Tot mai multi oameni s-au mutat in suburbiile orasului, unde viata era mai ieftina, cheltuindu-si acolo banii. In urma lor, au venit si proprietarii de fabrici, care au construit in suburbii. Urmarea: o mare parte din Detroit, cea care prosperase in anii de glorie ai constructiei de automobile, a fost abandonata si astazi dispare incet.
Exista numeroase site-uri cu fotografii ale Detroitului abandonat. Urc si eu aici cateva, pentru ca mi se pare ca distrugerea are o maretie a ei, care merita sa fie contemplata. Uite:













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!