luni, 17 decembrie 2012

Intalnire cu Einstein

Ieri, la Berlin, pe o vreme ploioasa, plimbandu-ne pe Unter der linden, am dat peste muzeul figurilor de ceara - Madame Tussauds. Desi am vizitat asta-vara muzeul omolog din Amsterdam, n-a fost chip cu Maria si a trebuit sa intram. Pana la urma, nici nu mi-a parut rau, pentru ca m-am intalnit acolo cu cativa dintre oamenii la care tin foarte mult. 
Intai a fost Einstein, cu care am stat putin de vorba. L-am intrebat ce a mai descoperit, daca nu are ceva noutati legate de teoria relativitatii. Tot ce-a putut sa-mi spuna a fost ca este usor ingrijorat pentru ca o anumita parte a teoriei, cea legata de calatoria in timp, pare sa scartaie. Zicea ca acum vede lucrurile putin diferit, pentru ca din partea de univers unde locuieste acum, lucrurile au capatat o alta perspectiva.
Discutand cu Einstein despre relativitate, vreme si femei
Mi-a mai explicat el cateva lucruri, dar avea tendinta sa devina prea tehnic si se tot apuca sa-mi demonstreze ceva pe o tabla, ca la scoala, ori eu am pierdut contactul cu scoala de o multime de vreme, asa ca am schimbat subiectul destul de rapid. Am vorbit despre vreme si despre femei - care, dupa cum se stie, i-au placut foarte mult batranului savant. In cele din urma, l-am rugat sa fia de acord sa faca o poza impreuna cu Maria. Foarte amabil, a acceptat. Acasa, cand am descarcat pozele, am avut surpriza sa constat ca in timp ce eu vorbeam cu Einstein despre teoria relativitatii, Maria se strecurase in spatele savantului si adusese unele imbunatatiri formulelor de pe tabla, asa cum se poate vedea in fotografie.

Maria cu Einstein. In spate, pe tabla, se poate vedea contributia Mariei la Teoria Relativitatii


2 comentarii:

  1. Apoi, așa-s mai frumoase formulele lui Einstein! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Just. Si totusi, parca Maria are o anume sfiala stiind in vecinatatea cui se afla.

    RăspundețiȘtergere

După mine!