vineri, 14 decembrie 2012

O singura posibilitate: demisia

"Poporul român a făcut o alegere clară, într-un mod democratic" a declarat presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Durao Barroso, acelasi om care i-a dat dupa ceafa lui Ponta in perioada in care "dottore" il suspendase, impreuna cu Antonescu si Voiculescu, pe presedintele ales al Romaniei, printr-un lung sir de fortari ale Constitutiei. Lucrurile sunt cat se poate de clare: UE nu are nimic de impartit cu niciun personaj politic, cata vreme sunt respectate regulile democratice. Cand Ponta a incalcat aceste reguli, a fost chemat la ordine si mustruluit. Cand a castigat masiv, cu partidul lui, alegerile, a fost felicitat de cei care-l mustruluisera. Lucrul asta ar trebui inteles de toti romanii. Din pacate, e greu de crezut ca ei vor reusi sa il inteleaga. 
Daca Basescu se apuca acum sa forteze la randul lui Constitutia, refuzandu-le celor din USL dreptul de a avea premierul - fie el si un plagiator ordinar, cu siguranta acelasi Barroso il va trage de urechi. De ce face Barroso astfel de lucruri? Simplu: daca se vrea ca UE sa dainuie in forma actuala, procedurile trebuie respectate. Cand un popor doreste sa aiba in frunte un mincinos patentat, este liber sa si-l aleaga. Daca insa respectivul este ales prin frauda, atunci apare o problema in UE.
Din punct de vedere al constructorilor noii Europe unite, singurul lucru care conteaza este respectarea procedurilor, a principiilor si a obligatiilor asumate de fiecare stat membru al constructiei. Lupta impotriva unui premier al unei tari se duce in interiorul acelei tari, de catre adversarii politici ai acelui premier, tot prin mijloace democratice - si ele sunt, slava-Domnului, destule. Dar nu ne putem astepta ca Barroso ori altcineva sa intervina cumva in astfel de probleme. Daca peste o luna Ponta este fortat sa plece, Barroso il va felicita pe noul premier si viata va merge mai departe. Astea sunt regulile. 
Desigur, in cazuri exceptionale, UE o sa intervina. Daca intr-o tara membra alegerile sunt castigate de un partid extremist care doreste sa fie desemnat un premier extremist, atunci UE va interveni - si are destule canale prin care poate face asta. 
Una peste alta, USL a castigat masiv, USL il vrea pe Ponta premier, Basescu nu are ce face si il desemneaza. Asta e scenariul.
Mai departe insa, asa cum am spus AICI, singurul lucru pe care mai trebuie sa-l faca Basescu este sa demisioneze. Asta e pozitia mea de sustinator si admirator al lui Basescu. Ii cer, impreuna cu sustinatorii USL, sa plece, chiar daca din cu totul alte motive decat ei. Motivul meu este clar: rezultatul final al celor opt ani de presedintie basista este revenirea PSD la putere, cu un procent imens. L-am sustinut mereu pe Basescu, am fost numit "subom" din cauza lui, m-au parasit prieteni de suflet si eu am indurat astea pentru ca am crezut in Basescu si in viziunea lui. Rezultatul insa, dupa opt ani de asteptare, frustrari, privatiuni, este dezamagitor: PSD si satelitii - 70%. Aventura Basescu a luat sfarsit, Romania s-a intors la epoca Nastase. Proiectul Basescu a esuat. Romanii nu au agreat acest proiect. Punct. 
Deci, Basescu - demisia! Nu mai exista nicio alta solutie.



5 comentarii:

  1. Eu tot sper că am visat, dar nu. Chiar au votat masiv cu... ăștia! Din ură față de Băsescu. Trist!

    RăspundețiȘtergere
  2. So, patru ani cu USL. Am mai stat noi cu PSD pe cap, mai stam o tura, n-avem ce face.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule, am fost aruncati inapoi cu 20 de ani. Am senzatia ca visez, nu-mi vine sa cred. Chiar e posibil ca romanii sa nu vada ca de opt ani incoace toate merg mai bine, ca avem autostrazi, ca avem salarii europene, ca avem flota, ca avem spitale, ca avem zeci de politicieni verosi dupa gratii? Chiar asa de incuiati sa fie astia, sa nu mai vrea legi trecute pe raspundere, numaratori false, brand de tara de un milion de euro, voturi pariziene la zece miini? S-au timpit?

      Nu dom'ne, lasa-i sa aiba ce merita, daca n-au stiut aprecia bunastarea. Niste tarani, ce vrei! :)

      Ștergere
  3. Dupa acest raspuns sosit direct de la scularie si semnat in numele a sute de oameni ai muncii de la orase si sate, indignati, nu-mi ramane decat sa recunosc ca am gresit. Asadar NU! Basescu nu trebuie sa demisioneze!

    RăspundețiȘtergere
  4. E adevarat, Basescu NU trebuie sa demisioneze. Trebuie sa fie demis.
    Semnat: Ilie de la Schulerie.

    RăspundețiȘtergere

După mine!