vineri, 25 ianuarie 2013

Recuperarea

La finalul experientei mele cu ridicarea permisului de conducere, pot spune doua lucruri: legea nemteasca e la fel de abuziva ca si cea romana, iar regulamentele politiei rutiere germane sunt imbecile. Despre lege am mai scris pe-aici, asa ca n-o sa revin. Despre politie insa, o sa scriu cu naduf.
Asadar, dupa ce am condus cu viteza foarte mare si am fost prins de radar, am platit o amenda si mi s-a ridicat permisul pentru o luna. In adresa pe care mi-a trimis-o politistul Schultz, mi s-a cerut sa ma duc frumos la posta si sa pun pe adresa politiei din Bielefeld un plic continand permisul meu de conducere. 
Eu, asa cum ar fi facut orice om, am stat si am socotit. Cea mai buna varianta mi s-a parut cea in care as fi depus permisul pe data de 22 decembrie, ca sa-l primesc inapoi pe 22 ianuarie. Asta pentru ca in perioada sarbatorilor oricum urma sa merg in Romania si nu-mi trebuia masina, iar la intoarcerea in Germania, urma sa vina cu noi si Christine, care ar fi rezolvat problema cu transportul scolar al Mariei pana pe data de 21. Asadar, in 22 as fi avut iarasi permisul si lucrurile ar fi revenit la normal. Toate bune si frumoase. M-am dus la posta si am trimis permisul exact pe data de 22 la ora 13 fara cateva minute - nu fara unele peripetii pe care le-am povestit aici.
La intoarcerea din Romania, pe data de 5 ianuarie, am gasit un plic de la politia rutiera din Bielefeld, in care eram instiintat ca voi intra din nou in posesia permisului pe data de 27. Asta mi s-a parut ca trebuie sa fie o eroare. Aveam dovada expedierii permisului pe 22 decembrie, asa ca am rugat-o pe Christine sa sune la politie ca sa lamurim treaba. A sunat, l-a gasit chiar pe politistul Schultz si i-a spus despre ce este vorba. Ei bine, politistul Schultz i-a replicat ca asta e, ca n-are ce sa faca, plicul a ajuns la ei pe data de 27 si de atunci incepe sa curga luna de suspendare! Dar atunci cum vine treaba, a intrebat Christine, am ca sanctiune o luna fara permis si de fapt execut o luna si o saptamana? La asta ofiterul Schultz a repetat, precum orice contopist roman, din aia care merita numai palme, ca asta e situatia si el nu are ce face.
Eu i-as intreba pe capii politiei rutiere: de ce mi se cere sa trimit permisul prin posta, daca intarzierile care li se datoreaza celor de la posta nu sunt asumate si de politie? Daca posta intra in greva si permisul meu ajunge la politie abia peste doua saptamani? Ce fac eu, stau o luna si jumatate fara permis desi legea prevede sa stau fara el doar o luna? De ce nu mi se spune sa merg si sa predau permisul la cea mai apropiata sectie de politie din zona unde locuiesc? La toate astea, politistul german ridica din umeri - pe el nu-l intereseaza asemenea detalii, el stie una si buna: asta-i procedura.
Ieri, deci pe 24 ianuarie, am primit permisul in plic. Alaturi, o informare: chiar daca il am, nu pot conduce masina pana pe data de 27. Si atunci vine intrebarea intrebarilor: daca eu pot sa stau cu permisul in portofel timp de trei zile dar nu am dreptul sa conduc, atunci de ce nu as avea eu acelasi drept pe intreaga perioada a suspendarii? De ce mai trebuie sa-i trimit permisul politistului Schultz prin posta si nu pot sa-i trimit in loc de asta doar o instiintare ca am hotarat sa nu mai conduc masina timp de o luna incepand cu data de 22 decembrie? Pentru ce trebuie sa se plimbe permisul meu cu posta prin Germania? Iata, acum am permisul in buzunar, dar nu am voie sa conduc! Puteam sa-l tin bine merci in acelasi buzunar din data de 22. Dar nu, politia de-aici considera ca e mai bine sa sporim veniturile postei, trimitand permise suspendate de colo pana colo, pe tot teritoriul Gemaniei. Oare asta nu dovedeste un oarecare tembelism procedural?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!