miercuri, 13 noiembrie 2013

Un soft mic si destept

De o buna bucata de vreme ma lupt sa scot o varianta cat mai buna pentru cartea mea de povesti si pentru alte cateva carti care asteapta sa intre la vanzare pe Amazon sau pe rafturile unui magazin virtual. Pentru cine n-a facut asa ceva, poate parea o joaca de copii. Dar cand te apuci efectiv de treaba, te izbesti de o sumedenie de probleme.
 
Eu scriu textele in Word 2007. Le aranjez pana mi se pare ca mai mult de-atat nu se poate, dupa care le transform in PDF-uri. Numai ca transformarea asta nu se face intotdeauna asa cum trebuie. Uneori dispar din tabele, alteori nu sunt recunoscute diacriticele si in locul lor apar semne de intrebare, asa ca te apuci si corectezi in word, dupa care iar il transformi in PDF. Si iar apar erori, altele decat prima data. Una peste alta, daca n-ai un soft priceput, pierzi ore peste ore degeaba.
Stiind eu ca Adobe este cel mai tare manipulator de PDF-uri, m-am gandit ca n-ar fi rau sa cumpar Acrobatul lor. Am dat jos o varianta trial, m-am apucat sa o cercetez, si in scurta vreme mi-am dat seama ca pentru mine e prea mult. Eficient, nimic de zis, dar stufos. Or fi ei lideri de piata, dar sincer, conditia de lider nu se mentine cu produse simple si intuitive. Ca sa stai in top trebuie sa umbli mereu la complexitate. Asa ca mi-am zis sa caut si alte variante. Si uite-asa am dat peste Infix PDF Editor care, pentru un novice ca mine a reprezentat o uriasa surpriza placuta. Motivul? Foarte simplu: dupa ce deschizi un PDF cu acest soft, lucrezi asupra lui exact ca in Word. Pur si simplu, in loc sa te tot duci inapoi la docul tau, sa faci modificari si apoi sa-l salvezi iarasi ca PDF, faci lucrul asta direct in PDF. Poate ca unora lucrul asta nu li se pare cine stie ce mare scofala, dar pentru mine a fost ca un cadou de Craciun. Pur si simplu acum stau linistit ca nu mi se mai pierde munca din cauza conversiilor Word-Pdf-Word-PDF.....
Si mai e ceva: diferenta de pret fata de Acrobat e semnificativa, iar spatiul ocupat pe disk e de 6 ori mai mic. Una e sa instalezi Acrobatul de 500 MB si alta Infixul de 80.
Pentru cine e interesat, iata site-ul lor: http://www.iceni.com/
Si va rog sa ma credeti ca nu vreau sa intru in polemici cu nimeni.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!