sâmbătă, 26 aprilie 2014

Invrednicire (11)

Inger trezindu-se
In ziua aceea, cand ploaia de carabusi incetase,
cand aerul mirosea a aripi de fluturi batrani si nefericiti,
iar lumina soarelui pe brusturii de langa poarta
avea reflexe de cobalt, molibden si vanadiu,
in ziua aceea amagitoare si tactila,
ingerul adormit din spatele sobei s-a trezit brusc si mi-a spus:
- Ridica-te, omule, de la masa de lucru,
acum, in secunda aceasta!
Mergi in gradina, aseaza-te intai in genunchi,
intinde-te apoi la pamant si asculta,
cu ochii inchisi si palmele la tample,
discutiile dintre frunzele de trifoi si furnicile lucratoare.
Suie-te apoi in ciresul inflorit; asaza-te acolo, intre crengi,
asa cum o faceai pe vremea cand inca mai stiai sa vorbesti
limba copiilor
si cauta sa descifrezi stravechiul grai
in care zumzaie albinele si bondarii.
Spre seara, alearga intr-un suflet, la timp sa ajungi pentru a prinde
momentul in care izvorul din Cerdacul Duhurilor
isi spune rugaciunea dinaintea culcarii:
roaga-te si tu impreuna cu el, pentru sosirea cu bine
a zilei de maine.
Apoi, cand te vei intoarce aici, nu intra inauntru.
Deschide sezlongul cel credincios
care atata a plans de dorul trupului tau
incat toate culorile i s-au transformat in bemoli,
asaza-te in el si incepe sa numeri stelele cerului.

Ridica-te odata, ma auzi ce-ti spun?

- Acum, chiar acum? l-am intrebat cu neliniste,
acum cand inca n-am descoperit formula numerelor prime,
cand inca n-am terminat de citit tratatele fundamentale
de teoria undelor, astronomie si logica deductiva,
iar pana sa invat pe dinafara toate versetele din Cartea Cartilor
mai am doar cateva saptamani, sau poate luni?
Acum vrei tu sa ma ridic de la masa de lucru,
cand noua mea teorie despre geometria clepsidrelor
este aproape inchegata,
si numai cateva capitole mai am de scris
pentru manualul meu de clasificare a umbrelor
dupa numarul si marimea pasarilor
pe care le pot adaposti?

- Acum! mi-a strigat ingerul, involburandu-se in spatele sobei.
Chiar in secunda aceasta!
Raul Baz, 26.04.2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!