sâmbătă, 13 decembrie 2014

Duhul sticlei

Sunt duhul sticlei, frumoasă domnişoară,
de-aici de la mine se-aud sunetele astea
înfundate -
nu trebuie să-ţi fie teamă.
De cincizeci şi patru de milenii sunt închis,
ţinut prizonier
nu ştiu de cine, nu ştiu de ce, nu am idee
în ce scop.
Nu ştiu cu ce-am greşit, faţă de cine
nu-mi amintesc să fi călcat vreodata pe bec
şi totuşi, după cum se vede,
sunt înăuntru.
De-atâtea ori am încercat să împing dopul,
ori să găsesc un punct în care
izbind,
să produc o fisură, încât
până la urmă, neiertătoare m-a cuprins
mila de mine însumi
şi-am început să şuier în hohote prelungi,
acorduri din Recviemul lui Mozart.
Asta auzi, o, prea frumoasă domnişoară,
chiar dacă ştiu că nu se înţelege foarte clar.
Cel care m-a închis aici a avut în vedere,
cu siguranţă, şi posibilitatea unei eliberări,
altfel în veac de veacuri n-ar fi inventat
nici spargerea şi nici destuparea.
Dar pentru că-n aşa mulţime
de secole, n-am reuşit
din interior să pun în aplicare vreuna
dintre acestea, rămâne, fără îndoială,
că singura soluţie vine din afară.
Pe câţi nu i-am rugat să mă elibereze...
oh, câte promisiuni nu le-am făcut...
dar toţi au trecut mai departe, privindu-mă
cu expresii mirate.
Pe tine te rog acum, minunato:
îndură-te de chinurile mele,
ridică piatra şi loveşte blestemata asta de sticlă,
ca să mă pot din nou până la nori ridica şi apoi
să te învălui cu dulcile vrăji ale extazului
pe care oamenii demult le-au uitat
şi-n care sunt cu mult mai priceput decat Kama
ba chiar decât nesăbuitul arcaş
Cupidon.

Vai, duhule cât mi-e de milă de tine
dar cum aş putea face una ca asta?
Cine sunt eu, ce fel de putere
mi-ar trebui ca să sparg ceea ce tu însuţi
nu reuşeşti,
tu care eşti atâta de înfricoşat încât
până la cer te poti înălţa
ca un fum - şi oare nu chiar pentru asta
ai fost închis?
Oh, cât de mult aş vrea să te eliberez...
dac-aş putea, de îndată aş trece la fapte
aş veni chiar să locuiesc împreună cu tine în sticlă,
căci mi se pare că de chinurile tale
m-am îndrăgostit - probabil deja
ai făcut una din vrăjile despre care vorbeai.
Iubeşte-mă şi tu, de-ţi este cu putinţă,
sens al eliberării tale fă-mă, şi atunci,
cel care te-a ţinut închis atâta vreme
nu se va mai teme de-nălţarea ta până la ceruri,
căci nu-ţi vei mai dori-o niciodată.
Sunt sigură, o simt aici, în partea stângă
a pieptului, că de vei face asta,
va fi de-ajuns ca sticlei să-i spui "sparge-te"
şi se va sparge.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!