miercuri, 23 august 2017

Comentarii incredibile la poeziile mele

De-a lungul ultimilor ani, poeziile mele au fost comentate în diferite feluri. Două dintre aceste comentarii sunt de-a dreptul fabuloase și le postez aici, împreună cu poeziile care le-au generat. Dar înainte de a le posta, trebuie să spun că ele au fost făcute de oameni de la care chiar nu m-aș fi așteptat să înțeleagă atât de puțin dintr-un text poetic și să fie atât de lipsiți de sensibilitate. Sigur că nu le voi da numele complet, chiar n-ar avea nicio importanță. Așadar:
Fructe
Visasem că vii în zbor, precum ursitoarele,
ca să ne bucurăm împreună,
zgribuliți sub soarele blând al dimineții, 
de pârguirea fructelor.
Eu aș fi descătușat felii de pere sfioase
și franjuri de măr din țara păsării Kivi,
tu ai fi adăugat cioburi de pepene galben
și inimi de rodii însâmburate,
apoi ne-am fi împletit degetele apucând
boabe de struguri aurii, tămâioși,
mure și afine și zmeură de câmpie
și, ca din întâmplare, ai fi rătăcit printre ele
o frunză de gutui, pe care aș fi salvat-o nemilos,
doar pentru a avea motiv să te sărut încă o dată...

Visasem că vii, cu flori cântătoare,
cu cireșe îmbujorate la urechi,
fără să bagi în seamă șuierul respirației mele
de hultan bătrân, fără să tresari la vederea
obrajilor mei selenari, fără să oftezi
atingându-mi aripile pleoștite, cu penele smulse.

Atunci am ieșit din visul cel crud
și am simțit cum în palme încep să mi se deschidă
găurile cuielor. 
Comentariul doamnei Gabriela A: Asta-i din reminiscenţele foamei.😲

În livadă

În livada înflorită vom merge atunci, iubito,

pentru a uita de nălucile trecutului și de fantasmele

viitorului. Prin iarba necosită vom păși ținându-ne

de mâini, vom îngâna glasul mierlei, vom da

binețe margaretelor și ne vom înfiora privind

zborul amenințător al bondarilor.

Acolo unde nu ne va mai putea nimeni ajunge,

ne vom opri și tu, cu bluza descheiată și sânii arzând,

te vei rezema de trunchiul mărului cu mere de aur

și îmi vei spune cuvinte secrete, pe care

niciun alt bărbat nu le va mai fi auzit.

Iar eu, îngenuncheat, îți voi așeza pe gleznă

un melc care nu a mai simțit atingerea cărnii de femeie

și-l voi privi, tot mai înfierbântat, cum urcă

de-a lungul coapsei tale dezgolite.
Comentariul domnului Alin C: Vrabia mălai visează.😲







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!