duminică, 25 noiembrie 2018

Cum va câștiga PSD puterea pentru totdeauna


Pentru destul de mulți dintre cei care comentează evenimentele politice din România, cele petrecute în ultima vreme n-ar face decât să arate că PSD se duce la vale, urmând ca la alegerile din 2020 să piardă pe toată linia.  Dumnealor socotesc cam așa: românii văd cum Tudorel Toader distruge ideea de justiție în folosul lui Liviu Dragnea; românii văd cum toată Europa civilizată ne critică pentru politica PSD; românii văd raportul pe justiție al Comisiei Europene și citesc rapoartele Comisiei de la Veneția; românii văd cât de jos în ordinea morală poate coborî o femeie ca Ecaterina Andronescu, în sfârșit, românii aud bazaconiile pe care le rostește așa-numitul premier Dăncilă, elucubrațiile „deputatului – Rădulescu – mitralieră”, amenințările pline de tupeu ale acelui individ numit Codrin Ștefănescu și văd degetele mijlocii ale sinistrului Iordache ridicate în plenul Parlamentului României către cei care fac opoziție. Auzind ei și văzând toate astea, se vor repezi cu mic cu mare la urne și vor da de pământ cu cei care-și permit să sfideze cu nerușinare tot ce înseamnă morală, onoare, principii, angajamente asumate etc etc. 
Ei bine, cei care cred așa ceva se înșală foarte grav. Realitatea este că românii vor vota exact cu oamenii despre care am vorbit mai sus, pentru că între astfel de oameni doresc ei să trăiască. Enorm de mulți dintre ai noștri nu sunt absolut deloc deranjați de gestul saurianului Iordache ba, mai mult, consideră că așa trebuie să se poarte un politician al puterii cu cei din opoziție. „Bine le-a făcut”, îi auzi pe câte unii și nu am nici cea mai mică îndoială că e vorba de indivizi care au votat și vor vota cu urmașii de suflet al lui Ion Iliescu, supranumit „Bătrâna Șandrama Stalinistă”. Îmi amintesc de unul din vechii mei amici, cu care m-am întâlnit acum aproape 30 de ani pe o terasă, la o bere. Omul citea fițuica imundă numită „România Mare”, scrisă aproape cap-coadă de unul dintre cei mai îngrozitori politicieni pe care i-a dat țara aceasta, mă refer la Vadim Tudor. Pe paginile centrale trona un titlu lăbărțat, vizibil de pe Marte, cu următorul conținut: „Andrei Pleșu, un bandit în Guvernul României”. Era perioada în care Vadim Tudor, împreună cu Eugen Barbu, arunca zi de zi lături peste tot ce nu era FSN. Vremea în care fostul procuror general Robu murea de inimă rea după ce fusese terfelit ani întregi prin foile aceluiași Vadim. Așa încât nu e de mirare că l-am întrebat pe amicul meu dacă e de acord să faci presă în acel mod. La care el mi-a răspuns suav: „de ce nu?” Cam atunci au început să se zdruncine speranțele mele într-o societate așezată pe principiile alea bune și frumoase pe care mi le inoculase mama. Nu, nici vorbă ca oamenii să fie așa cum mi-i zugrăvea ea, ci, dimpotrivă, trebuia să mă aștept ca marea lor majoritate să fie exact opusul modelului. Iar astăzi nu mai am nicio îndoială. Iordache și-a permis gestul obscen pe care l-a comentat presa din întreaga lume nu din inconștiență, nu pentru că și-a pierdut controlul, ci pentru că știe foarte bine că asta așteaptă votanții de la el și de la PSD în general. Votanții pesediști nu se simt bine în preajma unor oameni care vorbesc calm, corect gramatical, care folosesc neologisme și fraze politicoase. Lor le trebuie indivizi slobozi la gură, vulgari, care n-au nimic sfânt, care mint la fiecare trei cuvinte, care fură, dar care din furăciunile de miliarde, dau pomeni de câțiva lei. N-are nimeni nevoie de UE dintre pesediștii hardcore, asta să fie clar. În mod normal, acești oameni ar trebui s-o blameze pe Ecaterina Andronescu. Pentru că, după cum a văzut toată lumea, această individă care susținea că nu este „de vânzare”, că guvernul Dăncilă nu o reprezintă și că nu va accepta nicicum postul de ministru, s-a dus și i-a pupat inelul lui Dragnea, devenind, cu penibila complicitate a președintelui-profesor Iohannis, a patra oară conducător al Educației. De ce nu o blamează ei, aceiași oameni care urlau până le ieșeau ochii din orbite că Băsescu este un mincinos și un laș și câte altele, pentru că nu-și dăduse demisia „în cinci minute”, așa cum spusese într-un interviu, luat de val? De ce? Simplu, pentru că astfel de oameni își doresc să-i conducă (evident, cu condiția să fie „de-ai noștri”).
Spun din nou aici, cu toată responsabilitatea: calea pe care am apucat-o ne va duce, în 2020, la alegeri pe care PSD le va câștiga singur, detașat. Nici vorbă să piardă, cum prevăd naivii. Se va întâmpla, matematic, ceea ce se întâmplă la Budapesta, unde partidul iliberalului Orban câștigă detașat, mergând în fața oamenilor cu mesaje populiste, anti-europene, cu naționalisme ieftine, de paradă și cu investiții minime în bunăstarea maghiarilor. Să dea Dumnezeu să mă înșel.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!