luni, 29 aprilie 2019

O poveste aproape adevărată

Înviatul

Eram la cafea când am auzit știrile: azi noapte a înviat iarăși cel care s-a jertfit pentru noi, murind răstignit pe o cruce.

Hmmm, ce mai chestie, mi-am zis, omul ăsta a murit acum mai bine de două milenii si de atunci reînvie mereu, an după an, fără excepție.

Repede am terminat cafeaua amară cu care-mi petrec diminețile de om solitar și am ieșit în răcoarea primăverii de aprilie.

Unde o fi, mă întrebam, vreau să-l văd, îl caut de când eram copil și am auzit prima oară povestea lui, spusă de mama într-o seară de primăvară.

Trebuie că un înviat arată altfel decât ceilalți oameni, mă gândeam, așadar mi-ar fi fost, desigur, ușor să-l recunosc pe stradă.

Dar nu era nicăieri și nimeni nu știa să-mi spună unde ar fi potrivit să-l caut. Toți erau convinși că a înviat, că umblă printre noi, că ne putem întâlni cu el, dar unde... la partea asta cu toții dădeau din umeri.

O doamnă în vârstă mi-a spus să mă duc la biserică. O alta m-a îndrumat către spital. Altcineva mi-a spus să-l caut la un așezământ pentru copiii orfani. Taximetristul pe care l-am rugat să cutreiere orașul fără grabă, a spus că bunicul lui ar fi auzit vorbindu-se, pe când era copil, de un țăran care s-a întâlnit cu Înviatul pe câmp.

Am umblat întreaga zi, fără niciun rezultat. M-am întors acasă abătut, ca de fiecare dată când nu găsesc ceea ce caut. Pe o bancă, aproape de  blocul unde locuiesc, am văzut un om al străzii, cu o expresie care mi s-a părut batjocoritoare.

-          Îl cauți pe Înviat, nu-i așa? a zis

-          Ba așa e, am zis. Dacă l-ai căuta și tu, poate ți-ai reveni din starea asta.

-          Eu știu unde e. Dacă-mi dai cinci lei, îți zic și ție.

I-am dat cincizeci și i-am spus:

-          Măcar bea ceva mai de soi.

-          Aha, domnul e generos... Mulțumesc.

Am dat să plec.

-          Nu vrei să-ți spun unde e Înviatul?

N-avea niciun sens. Totuși i-am făcut hatârul:

-          Spune.

-          E peste tot, generosule. Pretutindeni. Asta o știe oricine.

-          Aha, am zis și am luat-o către intrarea în bloc.

-          Dar ce știu numai puțini e altceva, a strigat după mine.

Ceea ce se află peste tot, de fapt nu e nicăieri.

M-am întors către el cu gândul să-i spun vreo două. Dar nu mai era pe bancă. Nu era nici mai încolo, pe trotuar și în niciun alt loc la care îmi puteau ajunge privirile.

Raul Sebastian Baz

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!