Şapte
Era o cameră largă, pe toată lărgimea faţadei. Avea un tavan jos, cu
grinzi şi pereţi cafenii de ipsos, împodobiţi cu fâşii de mătase chinezească
brodată şi cu gravuri chinezeşti şi japoneze în rame de lemn zgrunţuros. Apoi
rafturi scunde cu cărţi, un covor chinezesc roz şi gros, în care un bursuc ar
fi putut sta ascuns o săptămână fără să-şi arate botul. Pe jos – perne, bucăţi
de mătase desperecheate, aruncate alandala, de parcă cine locuia acolo ar fi
vrut să le aibă la îndemână ca să le pipăie. Mai era şi un divan larg şi jos,
îmbrăcat în mătase trandafirie-deschis. Pe el se afla un maldăr de haine, inclusiv
lenjerie de mătase de culoare liliachie. Lumina venea de la o lampă mare şi
sculptată pe un piedestal şi de la alte două lămpi cu picior, adumbrite de
abajururi verzi ca jadul şi cu ciucuri lungi. Mai era şi un birou negru, cu
marginile sculptate la colţuri în chip de gargoile, iar în spatele lui, pe un
scaun negru lustruit, cu braţe şi spătar sculptate, o pernă de mătase galbenă.
Odaia degaja un amestec straniu de mirosuri, din care cel mai puternic în acea
clipă părea izul usturător al prafului de puşcă şi parfumul greţos al eterului.