joi, 3 noiembrie 2011

O poveste a Ioanei, de cand era in clasa a opta

AURIUL PLOPILOR
Odata cu vara au venit si fustitele rosii cu buline albe, si buburuzele cu picioruse modelate parca de cine stie ce artist vestit.
A venit ciudata amintire a altor veri, iar soarele si-a risipit buchetul de zambete peste domnisoarele cu palarii albastre, iesite in gradina cu cintezoi.
Pisica neagra s-a apropiat tiptil de o papadie sfioasa, vrand parca sa-si atinga boticul de coronita ei de spori.
Pianul regelui a ramas in gradina.
Regele contempla natura, ca de obicei, cu un ochi exagerat de albastru. Eu, aflat in acelasi dud in care stateam asta-vara, ii desenez figura din profil.
Regele mananca acum cirese si aseaza samburii, unul cate unul, pe pian.

Nu pare sa priveasca nimic, ceea ce nici nu este de mirare: el niciodata nu pare sa priveasca nimic.
Aceeasi privire inerta, acelasi ochi exagerat de albastru, strapungator, dar care niciodata nu vrea sa strapunga. Linistea lui starneste in mine o neliniste ciudata.
O, trista si totusi placuta fierbinteala a mintii mele prea viu colorate! Voi invata vreodata sa citesc in multiple culori adevarul? Ma voi linisti eu oare? Nu l-am vazut niciodata pe rege vorbind.
Se spune totusi ca, pe vremuri, regele ar fi adresat trei cuvinte devotatei sale bucatarese: "Ce bune galusti!" Fiind singurele cuvinte rostite de rege pe parcursul a douazeci de ani, ele au fost scrise in toate templele...
Acum regele priveste in gol. Imi vine brusc sa plang.
Ilustratie facuta de Ioana
As vrea sa-l intreb ceva, orice: daca se simte bine, daca vrea sa-i dau o hainuta care sa-i tina de cald. Dar vai, nimeni nu a indraznit vreodata sa-i puna regelui intrebari!
Imi framant mintea cu tot soiul de intrebari care imi par netrebnice si banale. Regele priveste in continuare ceva, ceva...nimic.
Vai, stie oare cineva ce priveste? Tu, pisica regeasca, stii ce priveste regele? Stii tu daca regele iubeste fluturii? Ii plac lui oare ursii? S-a gandit el vreodata la copiii ascunsi, ca si mine, in gradina lui tacuta si verde? A iubit el vreodata pe cineva? I-a placut matematica in tinerete?
Asta e, imi zic. Asta trebuie sa-l intreb:
- Ei, rege, ti-a placut matematica in tinerete?
Raspunsul vine brusc din gura pisicii:
- Regele e mut.
...Auriul plopilor mi se arata acum si mie, il privesc impreuna cu regele. Cu acelasi ochi albastru privim auriul plopilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!