duminică, 5 februarie 2012

Provocarile mintii

Ma uit pe un site de vanzari, la capitolul carti. Caut in continuare ceva si, vorba alora de la Cargo, "niciodata nu e". Dar, vazind lista titlurilor disponibile, in mintea mea se fac rapid conexiunile si numele autorului tasneste precum glontul cand apesi pe tragaci. "Privelisti matematice" citesc si pac apare domnul Schoenberg. Vad "Probleme de sinteza de geometrie plana si in spatiu" si hop, se infiinteaza Gheorghe Simionescu. "Surprize in matematica elementara" il cheama pe Viorel Gh. Voda, "Bazele rationamentului geometric" il invita sa iasa pe Dan Branzei si tot asa. Ma uit cu nostalgie: cum au trecut anii...Si cum am renuntat eu la matematica, dupa atatia si atatia ani in care mi-a fost partenera credincioasa. Poate cea mai credincioasa. De cate ori ceva nu mergea cum trebuie, ma incuiam cu partenera mea in camera si uitam de toate relele pamantului. Concentrarea, satisfactia gasirii solutiilor, imaginatia alergand dupa noi constructii, toate astea s-au pierdut pentru totdeauna atunci cand am ales sa renunt la matematica. Am dat de bani, am dat de putere, dar astazi, cand am inteles ca toate sunt, pana la urma, trecatoare, ma intreb daca nu mi-ar fi prins bine sa am si acum aproape partenera mea draga, impreuna cu care sa merg pe drumul fara sfarsit al provocarilor mintii.
"Probleme neelementare tratate elementar"? Iaglom si Iaglom
"Contraexemple in analiza? "Gelbaum si Olmsted
................................................................


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!