joi, 20 iunie 2013

Cereti si vi se va da

In cartea de capatai a crestinilor, anume Biblia, se poate gasi urmatorul text: "Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide (Matei 7.7)" Asta face parte din predica de pe munte, deci este o particica din ceea ce i-a invatat Cristos pe ucenicii lui. Carevasazica, pentru a primi nu trebuie decat sa ceri. Sigur ca orice om care ia contact cu crestinismul si afla cat de simplu e acolo sa obtii ceea ce-ti trebuie, este uimit de asa o invatatura. Multi au zis ca nu le-ar strica sa o si aplice, asa ca s-au apucat sa ceara: "Dumnezeu, da-mi si mie te rog un milion de dolari". Si ce sa vezi? Nici pomeneala de vreun ban. Altii au zis: "Dumnezeu, da-mi sa traiesc 120 de ani" dar au murit la 70. Sigur ca pana la urma s-a pus intrebarea: e adevarat sau nu ce zice Cristos? Adica e suficient sa ceri ca sa primesti? Sau trebuie sa mai faci si alte lucruri?
Raspunsul pe care ti-l da in ziua de azi orice credincios este urmatorul: "nu e suficent sa ceri, trebuie sa ceri fierbinte, din suflet". OK, chiar daca nu a spus Cristos explicit lucrul asta, este natural sa acceptam ca asa trebuie sa ne rugam: fierbinte. Daca nu putem sa ne rugam fierbinte, asta e semn ca nici nu ne dorim cu adevarat ceea ce ii cerem lui Dumnezeu. Chiar si atunci cand ii cerem ceva unui om, avem mai multe sanse sa-l induplecam daca-l rugam cu lacrimi in ochi. Asadar, indemnul lui Cristos consemnat de Matei in evanghelia lui, ar suna asa: "Cereti fierbinte, din suflet si vi se va da".
Sa ne gandim acum la un om care este bolnav si urmeaza sa moara. Eu cred ca absolut orice crestin aflat in situatia asta se roaga fierbinte pentru vindecare. Cu toate astea, in fiecare zi mor pe glob, din cauza a tot felul de boli, mii si mii de oameni, multi dintre ei fiind crestini si rugandu-se fierbinte sa nu moara. Din nou se pune, in mod natural, intrebarea: e adevarat ce zicea Cristos sau nu e adevarat? Bineinteles ca orice  crestin are un raspuns, unul foarte simplu: "daca te-ai rugat fierbinte, din suflet, si totusi Dumnezeu nu ti-a ascultat rugamintea, inseamna ca ai cerut ceva care nu era in binele tau". Si cu asta s-a terminat totul: orice-as cere eu, Dumnezeu stie mai bine daca imi este sau nu de folos si atunci nu-mi indeplineste rugamintea - pentru ca eu, de obicei, nu am intelegerea aceea superioara care-mi permite sa deosebesc binele de rau. Prin urmare, daca ar fi vrut sa ne transmita intreaga informatie, Cristos ar fi trebuit sa spuna asa: "Cereti fierbinte, din suflet si, daca Dumnezeu va aprecia ca cereti ceva care va e de folos, vi se va da".
Mai mult decat atat, sa ne punem intrebarea: cati oameni cunoastem noi dintre cei care s-au rugat fierbinte la Dumnezeu si au primit ceea ce au cerut? Eu trebuie sa recunosc ca nu cunosc pe nimeni. Cunosc in schimb cazuri de persoane care nu s-au rugat in niciun fel si cu toate astea au scapat de niste probleme de sanatate destul de serioase.
Si mai e ceva: daca prin rugaciunea fierbinte, din suflet, s-ar putea obtine indeplinirea unor anumite dorinte, de ce nu ne-a spus Cristos care sunt acelea? El ar fi putut sa ne dea o lista de dorinte pe care Dumnezeu le asculta, cu conditia sa ne rugam fierbinte: vindecarea copiilor nostri, intelegerea universului, acceptarea mortii etc. Si atunci, fiecare dintre noi ar fi avut posibilitatea sa aleaga. Asa, insa, suntem lasati sa ne rugam degeaba si la sfarsit ni se spune: "asta nu era pentru tine". Mie nu mi se pare in ordine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!