vineri, 6 aprilie 2012

Chestii de neconceput

Cateva chestii de neconceput intr-un alt mediu decat cel romanesc.
1. Totdeauna pana acum, am rezolvat problemele cu regia ENEL la casieria din strada Resitei. Ieri m-am dus sa rezolv ceva, la ora 15:15. Casieria - inchisa. "OK, mi-am zis, de la astia oricum nu te poti astepta sa stea pana la 4, cum le e programul, las ca vin maine". Azi s-a dus Lili, eu aveam treaba la Colterm. Ora era cam 12 - casieria inchisa. Care sa fie explicatia? Simplu: ENEL si-a inchis casieriile din Timisoara.
Asadar, pentru plata facturilor nu-ti ramane la dispozitie decat transmiterea telefonica a indexului sau prezentarea la sediul central, unde trebuie sa stai la cozi de minimum trei ore. Frumos. Dar atunci de ce, pe Resitei, sta scris in continuare ENEL si CASIERIE? De ce mai e pe geamul cel negru programul de lucru, anume de luni pana vineri intre orele... ? De ce nu se inlocuiesc toate alea cu un carton pe care sa scrie ca ENEL a inchis casieriile? De ce? Mi-am dat seama: pentru ca ii doare in pix de clienti.  Si din acelasi motiv pentru care exact peste drum vezi o firma mare cu MIC.RO, tronand deasupra unor geamuri in spatele carora domneste pustiul. Nu cu statul si-a facut Patriciu banii? Nu de la stat si-a luat ENEL oamenii? Nu de aia te apuca asa, o sila infinita?
2. Gasesc azi, lipite de usa, a patra si a cincea instiintare pentru plata unor amenzi. Am circulat anul trecut cam o luna fara rovigneta. Recunosc ca am gestit si sunt dispus sa platesc. Am primit primele doua amenzi, le-am platit. Acum vreo luna, inainte sa plec in Germania, am primit-o pe a treia. Am platit-o si pe aia. Azi gasesc numerele 4 si 5 care, culmea, sunt emise pe baza unor constatari facute in aceeasi zi. Intelegeti cum sta treaba? In ziua aia, eu m-am deplasat, sa zicem, de la Timisoara la Arad si inapoi. Pe drum, in Vinga de exemplu, m-a vazut nu stiu cine fara vigneta si mi-a facut proces verbal. Mai incolo, in Arad m-a mai vazut unul, care mi-a facut si el proces-verbal. Au trecut luni si luni de zile, iar azi primesc doua plicuri, cu instiintari de plata, pentru aceeasi contraventie (circulatie fara vigneta) comisa in aceeasi zi. E normal ? Da, e normal, pentru ca locuim in Romania. Numai aici se poate una ca asta. Pot sa ma astept sa mai primesc inca doua- trei sute de amenzi pentru aceeasi contraventie, nu conteaza, armata de imbecili care se ocupa cu astea isi face datoria. 
3. Una dintre legile recente te obliga sa iti asigur casa pentru cazuri de cutremure si alunecari de teren. Bun. Tot romanul, cu mic cu mare, daca are o locuinta, trebuie sa si-o asigure. Plateste omul 20 de euro si este asigurat pentru suma de 20.000 de euro. Ma rog, asta-i legea, nu mai comentez. Chestia e ca foarte multi romani cu simt civic au incheiat asigurari, in termenul prevazut de lege. Altii nu au facut-o. A trecut ceva vreme si ce sa vezi? Primaria Timisoara a trimis notificari tuturor celor care detin o locuinta, in care ii someaza sa dovedeasca incheierea asigurarii, altfel vor fi amendati etc. Si atunci, toti cei care au asigurare, s-au napustit in valuri asupra serviciului de resort din primarie, agitand hartiile doveditoare. Cozile s-au intins pe sute de metri, aerul a devenit rapid de nerespirat etc. Exact ca in vremea lui Ceausescu, atunci cand oamenii se imbulzeau sa prinda niscai tacamuri pentru supa. Stau si ma intreb: de ce ar trebui sa ma duc eu si sa stau 8 ore la coada ca sa ii dovedesc primariei ca mi-am asigurat locuinta, in conditiile in care primaria trebuia sa aiba aceasta informatie de la asigurator?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!