joi, 5 aprilie 2012

Pierderea si recuperarea cartii de identitate a masinii

Mi-am pierdut cartea de identitate a masinii. De ce am pierdut-o? Pentru ca imi pasa mult prea putin de hartii si, de indata ce trebuie sa umblu cu ele, nu le mai pun de unde le-am luat. Asa ca s-a dus cartea de identitate. Sigur ca asta ma costa. Alaltaieri am plecat sa rezolv chestiunea. Intai m-am prezentat la Monitorul Oficial sa anunt pierderea. Tipa de acolo mi-a zis ca nu merge asa: prima data trebuie sa merg la politie, de acolo la Registrul Auto si abia la sfarsit la Monitorul Oficial. Bun, m-am dus la politie, care are sediul in mall.

Dupa ce am stat la o coada mica, am aflat ca trebuie sa depun copii dupa CI si dupa talon si sa completez doua cereri: una catre politie si una catre Registrul Auto. M-am dus pe hol, unde o individa face copii dupa acte si elibereaza formulare. Pe ala pentru RA nu-l avea. Mi-a zis sa ma duc pana la RA sa iau unul. Deja asta mi s-a parut prea de tot: pana la RA faci jumatate de ora, deci toata treaba ar fi durat o ora si jumatate pe putin. Noroc ca a aparut chiar atunci un tip care avea formularul si a fost suficient de amabil sa-mi dea o copie. M-am dus si am completat cererile, m-am mai invartit putin, apoi am mers iar la politie. Acolo - surpriza: tocmai inchisesera. M-am uitat la program, pe care eu il stiam 10-18 si am constatat ca nu fusesem suficient de atent: marti e numai pana la 15:30, asa ca asta a fost.
Ieri m-am prezentat de dimineata. Tipa care era acolo mi-a completat o fisa, a pus o stampila si mi-a zis sa ma duc la RA. Zis si facut. RA este afara din oras, pe drumul spre Sannicolaul Mare. Am intrat in curte, am parcat masina langa alte 20 de masini, m-am dat jos si am auzit strigate: "alo, domnu', alo". Era portarul care iesise din ghereta lui ca sa-mi spuna ca nu am voie sa parchez acolo. La ce bun sa-l mai fi intrebat de ce? Am parcat unde mi-a spus el si am dat sa intru in cladire. Dar ce sa vezi, pe usa aia intra numai personalul RA. Clientii sunt indrumati catre o alta usa - undeva prin lateral. Bun si asa. Am ajuns la ghiseu, am aratat fisa aia completata de politie si o domnisoara m-a intrebat: "Monitorul il aveti?" "Pai nu-l am, sigur ca nu-l am, aia de la politie mi-au zis sa vin intai la RA". S-a dus, s-a invartit, a venit cu o alta fisa, completata si semnata si mi-a zis sa merg la MO. Cat am asteptat-o, am studiat imprejurimile si mi-a sarit in ochi un anunt tipic romanesc:
Asta e un exemplu perfect de simulare a preocuparii pentru clienti. Evident, daca ai sunat la numarul ala dupa doua minute, aia nu mai inseamna imediat, asa ca trebuie sa vii cu dovezi obiective. Apoi, fraza a doua e pur si simplu aiuristica: dovezi obiective..., de parca ar exista si unele subiective - cine stabileste ca sunt obiective, o tertza persoana, adica o instanta? etc etc. Si asta ca sa nu mai vorbesc de felul in care e construita fraza asta. Dar deh, nu trebuie sa fiu rautacios, cum imi spunea cineva.
Asadar am luat fisa cea noua si m-am dus cu ea la MO. Acolo am platit taxa de urgenta, ca sa am documentul saptamana viitoare. Excelenta faza, joi trebuie sa o sun pe tipa si ea o sa-mi spuna cand sa vin dupa act. De acolo o sa merg la RA si ei, dupa nu stiu cate zile, or sa elibereze un duplicat al cartii de identitate pentru micul meu Polo. Dar asta nu se va putea decat daca voi fi eu insumi acolo sau cineva cu o procura notariala. Asa ca maine dimineata am programare la notar. 
Concluzie: aveti grija cu actele!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!