luni, 24 februarie 2014

Adevaratii pesedisti

Saptamana trecuta am fost la Timisoara. Fiind timpul scurt, am mers cu avionul. In consecinta, odata ajuns, am fost nevoit sa fac diverse drumuri cu taxiul, prilej sa port din nou discutii interesante cu taximetristii. Acesti oameni, in general, au pozitii corecte in ce priveste politica administratiei locale. Cand vine insa vorba de politica nationala, de partide, gasesti la ei o paleta larga de opinii, scanand absolut toate ideologiile, de la extrema dreapta pana la cel mai nerusinat egalitarism de tip comunist.
Cu ultimul dintre cei cu care am circulat, am discutat despre spargerea USL, care se prefigura tot mai amenintatoare in acele zile. Eu stiam ca Antonescu urma sa fie diabolizat pe canalele de evacuare ale Varanului. Ma asteptam insa ca noua indoctrinare anti-PNL acest proces sa aiba o oarecare durata de coacere, de infuzare in randurile antenistilor decerebrati. Dar taximetristul acela mi-a deschis ochii, facandu-ma sa inteleg intr-o singura secunda adevarul: adevaratii pesedisti n-au vazut, in realitate, niciodata cu ochi buni alianta PSD-PNL. Dar, fiind ostasi credinciosi, strans uniti in jurul conducatorului iubit (ca-i zice Iliescu, ca-i zice Nastase, ca-i zice Ponta), ei accepta orice decizie a conducerii fara sa cracneasca. Daca Ponta zice azi ca Antonescu este cel mai bun candidat al USL pentru Cotroceni, adevaratii pesedisti il sustin pana la moarte pe Antonescu. Daca dupa doua zile Ponta zice ca Antonescu nu mai e bun, pentru ca e basist, aceiasi pesedisti isi schimonosesc trasaturile, fac spume verzi la gura si racnesc "la gunoi cu Antonescu". Acesti oameni sunt, cu alte cuvinte, depersonalizati.
Depersonalizat era si taximetristul care ma luase din Piata Sinaia si ma ducea in Piata Traian. Nici n-a inceput bine discutia despre situatia politica si s-a repezit sa-mi spuna: "Antonescu e un dobitoc, o jigodie si un basist imputit". M-am uitat la el cu interes - sa fi avut vreo 60 de ani, figura de fost sef de CAP scapatat, falci care au ros multe ciozvarte la viata lor, intarindu-se si devenind patratoase, pungi gata sa plesneasca de preaplin sub ochii care scaparau de manie, parul tuns cazon, la milimetru, ceafa in trei randuri. Un pesedist adevarat, un roman care nu se poate concepe si nu poate fi conceput altundeva decat in interiorul PSD.
Apoi ce credeti ca mi-a mai spus? "Antonescu daca vroia sa fie presedinte, trebuia sa-i pupe-n cur pe toti". La asa ceva nu m-am mai ostenit sa raspund. Cu un pesedist autentic nu are niciun sens sa intri in dispute, pentru ca altfel esti obligat sa cobori in adancuri mult prea urat mirositoare. La adevaratii pesedisti se ajunge doar mergand in patru labe, precum intrau cei trei crai de Curtea Veche, tarati de abominabilul Gore Pirgu, la "adevaratii Arnoteni", acolo unde toate barierele erau anulate si viciul cel mai sordid devenea accesibil oricarui iubitor de placeri interzise.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!