In anii '20, datorita inovatiilor lui
Henry Ford, in Detroit, unde erau fabricile constructorului de masini, a inceput
productia in masa, ceea ce a facut ca automobilele sa se ieftineasca
semnificativ. Pe cale de consecinta, vanzarile au crescut spectaculos.
Detroit
a inceput sa prospere.In anii '50, cu aproximativ doua milioane de
rezidenti, el devenise al treilea oras ca marime din SUA.
Numarul
mare de angajati si veniturile importante pe care le
realiza orasul au facut ca el sa se dezvolte foarte puternic si din
punct de vedere arhitectural. Au fost construite blocuri impresionante,
centre culturale, cladiri de birouri, scoli etc
In anii '70, industria americana de
automobile a intrat in
recesiune, care a continuat si in anii '80. Detroit, care nu se baza
decat pe industria de automobile, a intrat in declin. Daca in anii de
glorie, Chrysler, Ford
si General Motors produceau 90% din totalul masinilor vandute in SUA in
2005, cifra scazuse pana la 40%, in urma patrunderii pe pietele
americane a producatorilor de masini din afara continentului. Tot mai
multi oameni s-au mutat in suburbiile orasului, unde viata era mai
ieftina, cheltuindu-si acolo banii. In urma lor, au venit si
proprietarii de fabrici, care au construit in suburbii. Urmarea: o mare
parte din Detroit, cea care prosperase in anii de glorie ai constructiei
de automobile, a fost abandonata si astazi dispare incet.
Exista
numeroase site-uri cu fotografii ale Detroitului abandonat. Urc si eu
aici cateva, pentru ca mi se pare ca distrugerea are o maretie a ei,
care merita sa fie contemplata. Uite:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu