miercuri, 5 decembrie 2012

De-ale lui Zoscenko (38)


Mama şi fiul
Convorbirea asta am consemnat-o întocmai. Să mă scuipe cititorul în ochi dacă exagerez cîtuşi de puţin. Nu exagerez de loc. Totul s-a petrecut exact aşa.
Convorbirea a avut loc la închisoare. La vor­bitor. O mamă a venit să-şi vadă fiul.
Întîlnirea a fost emoţionantă. Mama plîngea cu lacrimi de bucurie. Fiul smiorcăia şi el pe nas.
După primele lacrimi şi primele sărutări fier­binţi, mama şi fiul se aşezară unul lîngă altul pe o bancă.
   — Aşa - zise fiul. Care va să zică, ai venit!
— Am venit, Vasenka - zise mama.
— Aşa - repetă fiul.
După care, se uită curios la peretele cenuşiu al încăperii, pe urmă la uşă, pe urmă la sobă şi, în sfîrşit, îşi mută privirea la sandalele din picioare.
— Aşa - mai zise odată fiul şi suspină adînc.
Mama suspină şi ea, frămîntînd între degete franjurile şalului, şi aruncă o privire în jur.
— Aşa - zise fiul, şi-şi suflă zgomotos nasul.
După asta, au rămas amîndoi tăcuţi vreo trei minute.
În cele din urmă, fiul zise:
— Acuma, mamă, s-a redus mult durata con­vorbirilor. Cică se dau numai douăzeci de minute.
— E puţin, Vasenka - zise mama cu părere de rău.
— Cam puţin - întări fiul.
— Eu, Vasenka, aşa zic că pentru noi două­zeci de minute e chiar prea puţin. Nici n-ai cînd să schimbi o vorbă... După care clătină din cap şi adăugă: Apăi, eu am să mă duc, Vasenka.
— Du-te, mamă!
Amîndoi se ridicară dintr-o mişcare, scoaseră un suspin şi se sărutară.
Fiul zise:
— Aşa. Bun. Să mai vii, mamă... Ce voiam să-ţi spun? Da. Plita din bucătărie tot mai scoate fum?
— Plita? Scoate, Vasenka. Scoate fum. Mai adineauri a umplut toată casa de fum...
— Aşa... Ei, hai, du-te, mamă!
Mama şi fiul se uitară cu drag unul la altul şi se despărţiră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!