vineri, 10 august 2012

Imbatranirea

Se spune ca Germania are o populatie destul de imbatranita si ca asta ii da batai de cap cancelarului Merkel. Eu unul sunt convins ca asa stau lucrurile. Oriunde ma duc, cu exceptia scolii unde invata Maria, vad in jurul meu 80% adulti si 20% adolescenti si copii. Iar dintre aia 80% adulti, 90% sunt batrani. 
Ma uit, asa cum ma indeamna firea, in special la sexul opus. Nota dominanta este data de tinere care arata ca naiba - feţe de cal, ridate, imbatranite, si de babe (da, asta e cuvantul) care arata bine daca le privesti din spate. Chiar nu glumesc, mi se pare incredibil sa vezi pretutindeni in jur femei lipsite de frumusete, de gratie, care in schimb exceleaza in siguranta de sine si au conditie fizica.
M-am intrebat de ce oare se intampla asa ceva si m-am dus cu gandul la satele alea uitate de lume din Moldova, unde oamenii traiesc in cea mai lucie saracie si unde foarte multe familii au o gramada de copii. De ce nu imbatraneste populatia Moldovei? Poate ca saracia ii determina pe oamenii aia sa faca non stop copii - pur si simplu nu au altceva de facut. Nemtii, insa, au ajuns la un grad inalt de civilizatie, la prosperitate autentica. Probabil ca din pozitia asta facerea de copii cade pe planul doi, mai important devenind, de exemplu, sa vezi lumea.
Later: ma uit pe net si vad articole de presa cu titluri de genul: "Populaţia Moldovei îmbătrâneşte rapid". E vorba de Moldova de dincolo de Prut. Asa o fi si in Moldova noastra? Parca nu cred, totusi, cat am umblat pe-acolo am vazut ciurde de copii mai dense decat stolurile de pasari.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!