duminică, 4 noiembrie 2012

Baudelaire - doua mici poeme in proza

Nu stiu cum se face, dar doua mici poeme in proza ale lui Baudelaire, primele doua pe care le-am urcat, au disparut de pe al meu blog. Asa ca le postez din nou acum. Uite:

Străinul

    Pe cine iubeşti mai mult, om enigmatic, spune, pe tatăl, pe mama, pe sora ori pe fratele tău?
   N-am nici tată, nici mamă, nici soră, nici frate.
    Prietenii?
   Te slujeşti de un cuvînt al cărui înţeles mi-a rămas pînă acum necu­noscut.
    Patria?
    Nu ştiu la ce latitudine se găseşte.
    Frumuseţea?
   Aş iubi-o cu adevărat, zeiţă şi fără de moarte.
    Aurul?
    Il urăsc aşa cum urăşti tu pe Dumnezeu.
    Ei!  Atunci ce iubeşti, străinule fără de seamăn?
         —   Iubesc norii... norii care se călătoresc... acolo... acolo departe... minu­naţii nori!

Deznădejdea bătrânei

Mica bătrână zbârcită se simţi nespus de bucuroasă văzând pe acest drăgă­laş copil pe care fiecare îl răsfăţa, căruia toată lumea dorea să-i placă; drăgălaşă făptură, tot atât de plăpândă ca şi ea, mica bătrână, şi, la fel, fără dinţi şi fără păr.
Şi se apropie de el, voind să-i zîmbească şi să ia o înfăţişare plăcută.
Dar copilul cuprins de spaimă se zbătea sub mîngîierile bătrînei decrepite şi făcea să răsune casa de ţipetele lui. Atunci biata bătrână se retrase în singurătatea-i fără sfârşit şi plînse într-un colţ, spunîndu-şi: 
— Ah, pentru noi, nefericite femele bătrâne, s-a dus vremea de a mai plăcea, chiar şi celor nevinovaţi; şi înspăimântăm copiii pe care am vrea să-i iubim!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!