duminică, 3 martie 2013

Piesa scurta, cu doua personaje


AUTOSTOP

Personaje: AUTOSTOPISTA, BĂRBATUL

AUTOSTOPISTA face semn pentru a opri o maşină. Maşina trece fără să se oprească.
Apare BĂRBATUL. Şi el face autostopul.
O altă maşină trece fără să se oprească.

BĂRBATUL (strigînd după maşină) – Să vă ia dracu'! (Pauză). 
(Către  AUTOSTOPISTĂ.) I-ai văzut pe porcii ăştia? Nici măcar nu ne-au privit.
AUTOSTOPISTA – Ba da...
BĂRBATUL – Unde mergi?
AUTOSTOPISTA – La Carson City. 

BĂRBATUL – La Carson City? Nu cumva e în direcţia opusă, Carson City?
AUTOSTOPISTA – Nu, e pe aici.
BĂRBATUL – Eşti sigură?
AUTOSTOPISTA – Da.
BĂRBATUL – În orice caz, porcii ăştia nu vor să se oprească. Ne tratează ca şi cum am fi nişte borne kilometrice. Deşi cînd e vorba de o bornă kilometrică cu siguranţă că privesc cu mai multă atenţie. Şi e normal. Bornele kilometrice indică, cel puţin, ceva…

               Pauză.

BĂRBATUL – Şi de ce mergi la Carson City ?
AUTOSTOPISTA – Mă duc să-l văd pe taică-meu.
BĂRBATUL – Locuieşte la Carson City ?
AUTOSTOPISTA – Da.
BĂRBATUL – Da' e departe, Carson.
AUTOSTOPISTA – Da.
BĂRBATUL – Nimeni n-o să te ia pînă la Carson.

               Pauză. Trece încă o maşină. Ambii fac semne dar maşina nu se opreşte.

BĂRBATUL – E departe, Carson. Eu nu merg decît pînă la Kenstown.
AUTOSTOPISTA – Kenstown e exact în partea opusă.
BĂRBATUL – Eşti sigură?
AUTOSTOPISTA – Da.
BĂRBATUL – Ce chestie! Şi cineva mi-a spus totuşi că e în direcţia asta.
AUTOSTOPISTA – Nu, e în celălalt sens.
BĂRBATUL – În orice caz, pentru mine nu contează. Pot să merg foarte bine şi la Carson. Deşi e puţin mai departe.

               Pauză.

BĂRBATUL – Te deranjează, dacă merg şi eu la Carson?
AUTOSTOPISTA – Nu.
BĂRBATUL – Tot n-am fost niciodată la Carson.
AUTOSTOPISTA – Nici eu.

               Pauză.
              
BĂRBATUL – Spune-mi, n-ai vrea să te culci cu mine?
AUTOSTOPISTA – Unde?
BĂRBATUL – Aici… Doar ne îndepărtăm puţin de şosea...
AUTOSTOPISTA – Nu-mi place să fac dragoste printre pietre.
BĂRBATUL – Se poate şi în picioare.
AUTOSTOPISTA – Nu-mi place să fac dragoste în picioare.
BĂRBATUL – Dar e foarte bine, în picioare…
AUTOSTOPISTA – Nu-mi place cînd se uită cineva la mine.
BĂRBATUL – Şi ce dacă se uită? Ne pasă? În orice caz, dacă ne îndepărtăm destul, nu ne vede nimeni.
AUTOSTOPISTA – Nu poţi niciodată să te îndepărtezi destul cînd eşti în deşert. Chiar dacă mergem pînă la linia orizontului, tot or să ne vadă şi or să ne claxoneze.
BARBATUL – Ei şi?
AUTOSTOPISTA – Nu-mi place să fie claxonată de camionagii cînd fac dragoste.
BARBATUL – Bine, atunci o să facem la Carson.
AUTOSTOPISTA – Dacă vrei…

               Pauză. Mai trece o maşină. AUTOSTOPISTA face semne pentru a opri maşina, în timp ce BĂRBATUL rămîne imobil.

BARBATUL – M-a atins la suflet… faptul că ai acceptat să te culci cu mine…

               Pauză.

BARBATUL – Sunt femei care n-ar fi acceptat. Toate femeile sunt la fel. Dar tu eşti diferită.
AUTOSTOPISTA – Ştiu eu?
BARBATUL – Ba da, nu eşti ca toate celelalte. O să facem într-un motel, da?
AUTOSTOPISTA – Da.
BARBATUL – Putem să ne oprim înainte de intrarea în oraş. Cu siguranţă că sunt o mulţime de moteluri înainte de intrarea în oraş.
AUTOSTOPISTA – Da.
BARBATUL – Sau, dacă vrei, te duci întîi să-ţi vezi tatăl.
AUTOSTOPISTA – A, nu, mă duc după.
BARBATUL – Nu mă deranjează dacă de duci să-l vezi înainte.
AUTOSTOPISTA – N-o să fie nici o problemă. Taică-meu poate să aştepte.
BARBATUL – De cîtă vreme nu l-ai mai văzut?
AUTOSTOPISTA – E ceva timp.
BARBATUL – Şi el ştie că vii să-l vezi?
AUTOSTOPISTA – Nu.
BARBATUL – Bine, păi… facem cum vrei. Putem să stăm toată noaptea la motel, dacă vrei, şi te duci să-ţi vezi tatăl mîine. E bine?
AUTOSTOPISTA – Da.
BARBATUL – Cum te cheamă?
AUTOSTOPISTA – Jane.
BARBATUL – Să ştii că m-ai atins la suflet… Tot ce mi-ai spus m-a pătruns. Chiar dacă nu te mai culci cu mine la Carston, cum mi-ai vorbit mi-a rămas la inimă.

AUTOSTOPISTA – N-avem niciun motiv să nu ne culcăm împreună, la Carson.
BARBATUL – Nu eşti ca toate celelalte. Şi asta mi-a mers la suflet. Nu eşti ca toate celalalte japiţe. Asta îţi mai dă speranţă.

               Trece o maşină. Nici AUTOSTOPISTA şi nici BĂRBATUL nu încearcă să o oprească.

BARBATUL – Cam cît crezi că facem de aici pînă la Carson, cu maşina?
AUTOSTOPISTA – Trei sau patru ore.
BARBATUL – Asta înseamnă că dacă avem noroc, înainte de apusul soarelui suntem la Carson.
AUTOSTOPISTA – Da.
BARBATUL – Şi-o să fim amîndoi într-un pat moale şi călduţ într-o cameră răcoroasă… Amîndoi întinşi în pat…
AUTOSTOPISTA – Da.

BĂRBATUL – E frumos… Mi-ai uns sufletul, mai ales că eşti drăguţă. Eşti chiar drăguţă foc. Şi nu eşti ca toate celelalte. Mai sunt femei drăguţe dar sunt toate nişte japiţe. Şi pe japiţe, eu le urăsc. Cum le văd, cum le urăsc. Cu cît sunt mai drăguţe, cu atît le urăsc mai mult că sunt nişte japiţe şi simt că sunt japiţe. Dar tu nu eşti de loc ca toate celelalte… 

               BĂRBATUL începe să plîngă uşor. Pauză.

BĂRBATUL – Ascultă… totuşi… am să merg la Kenstown…

Îşi şterge nasul, îşi scoate portmoneul. 

BĂRBATUL – Uite, îţi dau zece dolari, vrei?
AUTOSTOPISTA – Nu, e OK…
BĂRBATUL – Îmi pare rău… (Pune bancnota la loc în portmoneu.) Da, cred că pînă la urmă e mai bine dacă mă duc la Kenstown… Dar tot ce mi-ai spus contează mult pentru mine… n-am să uit nimic din tot ce mi-ai spus… Da… păi… la revedere… Îţi doresc să ai noroc…
AUTOSTOPISTA – Şi ţie îţi doresc să ai noroc…
BARBATUL – Eşti sigură că pentru Kenstown trebuie s-o iau într-acolo?
AUTOSTOPISTA – Da…
BARBATUL – Bine, păi… plec într-acolo… Numele tău adevărat e Jane, n-ai minţit?
AUTOSTOPISTA – Nu.
BĂRBATUL – Hai să-ţi strîng mîna Jane. Vrei să dai mîna cu mine?
AUTOSTOPISTA – Da.

               Cei doi îşi strîng mîinile.
BĂRBATUL pleacă.
Se aude o maşină care se apropie.

Asta e piesa. Nu cunosc autorul. Daca stie cineva sa mi-l spuna, are o carte de povesti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!